Segmentacja graczy. To dziwne, ale Polacy ponoć nie przepadają tak bardzo za promocjami

Segmentacja graczy. To dziwne, ale Polacy ponoć nie przepadają tak bardzo za promocjami17.05.2019 12:58

Ach ci analitycy – chciałoby się rzec, patrząc na niektóre badania panelowe i sondowane w nich kwestie. Oto Newzoo, firma zajmująca się analizą rynku gier i e-sportu, postanawia rozwiązać palącą sprawę segmentacji graczy. Jak myślisz, do której grupy się zaliczasz?

Wyodrębniono osiem zasadniczych grup, różniących się przede wszystkim podejściem do grania i sprzętu, a także ilością poświęcanego na te zagadnienia czasu:

  • **Gracz Ostateczny – gry to część jego DNA, gry wypełniają mu każdą chwilę i na nie wydaje głównie pieniądze
  • Gracz wszechstronny – gra na różnych platformach, w wiele gier, lubi też obejrzeć jak inni grają
  • Gracz w chmurze – ważna jest dla niego wysoka jakość gry, docenia wyprzedaże gier oraz chętnie gra w tytuły free2play
  • Gracz konwencjonalny – woli sam grać niż oglądać innych lub z nimi grać, posiada dobry sprzęt do grania
  • Entuzjasta sprzętu – gra zawsze na najnowszym sprzęcie, najlepszym, dobrze zoptymalizowanym
  • Gracz popcornowy – bardziej ogląda grę innych, niż sam gra, granie nie jest nawet jego głównym hobby
  • Gracz z tylnego siedzenia – kiedyś bardzo dużo grał, a teraz raczej ogląda duże wydarzenia e-sportowe lub jak w najnowsze tytuły grają inni
  • Wypełniacz czasu** – gra w wolnym czasie lub ze znajomymi, najczęściej wybiera gry mobilne

Nie jest do końca jasne, w jaki sposób przeprowadzono badanie. Niemniej Newzoo chwali się blisko 2 mln respondentów z 30 krajów i testem obejmującym ponad 200 zmiennych. W tym zawarto również Polskę, dla której udało się nam zdobyć wyniki cząstkowe.

Oto jak przedstawia się segmentacja graczy w Polsce i na świecie według Newzoo:

KategoriaPolskaŚwiat
GraczOstateczny10proc.13proc.Graczwszechstronny7proc.9proc.Graczwchmurze11proc.19proc.Graczkonwencjonalny3proc.4proc.Entuzjastasprzętu14proc.9proc.Graczpopcornowy18proc.13proc.Graczztylnegosiedzenia9proc.6proc.Wypełniaczczasu28proc.27proc.

Polacy a promocje i free2play

Choć na pierwszy rzut oka całe badanie Newzoo może uchodzić za absurdalne i niepotrzebne, warto zwrócić uwagę na różnice w segmentacji pomiędzy Polską a resztą świata. Zaledwie 11 proc. polskich graczy skupia się głównie na promocjach i grach free2play, wobec 19-proc. odsetka dla reszty globu. Natomiast nasyceniem entuzjastów sprzętu i zapotrzebowaniem na materiały wideo z rozgrywki wyprzedzamy innych o 5 p.p. Czyli chętniej oddajemy się tematom pobocznym.

Newzoo uważa, że takie badanie pomoże sprzedawcom i dostawcom treści na poszczególnych rynkach dopasować ofertę do wymagań lokalnego odbiorcy. Z tym ciężko dyskutować.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.