Skutki darmowej aktualizacji do Windows 10: zamiast nowych PC, użytkownicy kupują licencje na stary system?

Skutki darmowej aktualizacji do Windows 10: zamiast nowych PC, użytkownicy kupują licencje na stary system?02.07.2015 11:44

Nie tylko analitycy Gartnera uważają,że działania Microsoftu branży PC nie pomogą. Nowojorska giełdajest jeszcze bardziej pesymistycznie nastawiona – forsowaniestrategii Windows-as-a-Service i darmowe aktualizacje starszychwersji systemów do Windows 10 mogą producentom sprzętu tylkozaszkodzić. Po raz kolejny eksperci sugerują, że okazji do wzrostutrzeba szukać poza Windows i rynkiem komputerów osobistych.

Swoje wnioski w tej kwestii przedstawił uznany dom analitycznyFBR Capital Markets. W opublikowanym wczoraj raporcie obniżonoprognozowane ceny akcji na 2015 i 2016 rok zarówno dla Intela jak iAMD, choć wciąż utrzymano rekomendacje obu producentówmikroprocesorów – lepszą jednak dla firmy z Santa Clara. NadziejąIntela ma być ograniczanie kosztów własnych, w tym redukcjazatrudnienia, jak również działania na rzecz zmniejszeniazależności od biznesu PC, zdominowanego dziś przez Microsoft.

Taką dobrze przyjętą przez giełdę decyzją niebieskich byłokupienie znanej z produkcji układów FPGA (programowalnych brameklogicznych) firmy Altera, aby wzmocnić swoją pozycję na rynkuserwerów i wyposażenia dla centrów danych, a także przejęciefirmy Recon Instruments, producenta urządzeń ubieralnych (główniesmartokularów) dla fanów sportu i ludzi pracujących wniebezpiecznych zawodach.

Zdaniem Christophera Rollanda z FBR Capital Markets, nie ma bowiemco liczyć w tym roku na polepszenie sytuacji na rynku komputerówosobistych. Do tej pory konsumenci dokonywali aktualizacji systemuoperacyjnego głównie przez zakup nowego sprzętu – znaczącewzrosty sprzedaży towarzyszyły premierom Windows przez ostatniekilkanaście lat. Darmowa aktualizacja do Windows 10 dla wszystkichużytkowników indywidualnych systemów Windows 7, Windows 8.1 i(sic!) Windows RT zaburzy ten cykl, stąd też nie ma co liczyć na 5%wzrost, o który pierwotnie prognozowano.

Jeśli konsumenci chcą już wydawać pieniądze, to wygląda nato, że kupują przede wszystkim licencje na Windows 7 i 8. Z danychprzedstawionych przez Net Applications wygląda na to, że w czerwcutego roku Windows 7 osiągnęło najwyższy w historii udział wrynku – niemal 61%. Windows 8.1 zajęło drugie miejsce na liście,z wynikiem 13,12%, dokładnie tyle samo, co Windows XP.

document.getElementById("na635714272783530000").src="http://netmarketshare.com/report.aspx?qprid=10"+String.fromCharCode(38)+"qptimeframe=M"+String.fromCharCode(38)+"qpsp=197"+String.fromCharCode(38)+"qpch=350"+String.fromCharCode(38)+"qpdt=1"+String.fromCharCode(38)+"qpct=3"+String.fromCharCode(38)+"qpcustomd=0"+String.fromCharCode(38)+"qpcid=fw139245"+String.fromCharCode(38)+"qpf=16"+String.fromCharCode(38)+"qpwidth=600"+String.fromCharCode(38)+"qpdisplay=0000"+String.fromCharCode(38)+"qpmr=10"+String.fromCharCode(38)+"site="+window.location.hostnamePowód dla tak gwałtownego wzrostu popularności „siódemki”łatwo wskazać. Ludzie szukają oszczędności, a kupienie dzisiajtaniej licencji na Windows 7 na rynku wtórnym (nawet w Polsce napopularnym serwisie aukcyjnym można Windows 7 Home Premium kupić zaniecałe 150 złotych) pozwoli niebawem uzyskać ważną licencję naWindows 10, znacznie przecież droższe. Jako że „dziesiątka”będzie miała takie same wymagania sprzętowe jak Windows 7, dlawiększości użytkowników niezainteresowanych nowymi grami zmianakomputera po prostu przestaje mieć jakikolwiek sens – i z takimiwłaśnie realiami będą musieli się w przyszłych latach zacząćliczyć producenci PC.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.