Snapchat rozpozna zawartość zdjęcia i dostarczy do niego sponsorowany filtr

Snapchat rozpozna zawartość zdjęcia i dostarczy do niego sponsorowany filtr20.07.2016 11:20

Snapchat chce wprowadzić pojęcie targetowania reklam na nowypoziom. Źródłem danych o użytkowniku mogą być przecieżzdjęcia, jakie robi za pomocą aplikacji. I to nie metadanetowarzyszące zdjęciom (np. współrzędne GPS), ale sama ichzawartość. Producent aplikacji złożył wniosek patentowy, któryopisuje technologię pozwalającą rozpoznać przedmioty na zdjęciu,by na tej podstawie zaoferować reklamowe filtry.

Wspomagana rzeczywistość wyrasta na wielki biznes. Zanim jeszczepojawił się Pokemon GO, furorę robiły wśród użytkownikówfiltryna Snapchacie, pozwalające nałożyć na zdjęcie czy wideointeraktywne animacje, czy też zamienić się twarzą z inną osobą(i nie tylko osobą). Nowy pomysł producenta popularnegokomunikatora jest rozwinięciem tej idei, który przenosi koncepcjęsłów kluczowych dla wyszukiwarek prosto w Augmented Reality.

Empire State Building na fotografii? Dołóżmy mu King Konga
Empire State Building na fotografii? Dołóżmy mu King Konga

Wniosek patentowy złożony został w zeszłym roku, w lipcu zaśopublikowany nastronach amerykańskiego Urzędu Patentowego. Jego głównączęść stanowi opis rozpoznających obiekty filtrówfotograficznych, które uzupełniłyby obecne geofiltry, pozwalającena obraz nałożyć napisy i obrazki powiązane z lokalizacją. Jużdziś takie geofiltry są wykorzystywane przez reklamodawców.

Taki „inteligentny” filtr mógłby np. rozpoznać treśćzdjęcia zrobionego przez użytkownika (np. nowojorskiego EmpireState Building), by np. zaoferować mu postać King Konga, uwieszonąbudynku i opędzającą się od dwupłatowych myśliwców. Oczywiścietak samo można byłoby to wykorzystać w celach promocji biznesów –zrób zdjęcie restauracji, dostaniesz filtr zawierający obrazek zespecjalnością tej restauracji. Zrób zdjęcie kubka kawy, zobaczyszreklamę promującą picie arabiki w jakiejś pobliskiej kawiarni.

Wokół takiego rozwiązania mógłby nawet powstaćzautomatyzowany system aukcyjny, pozwalający firmom rywalizować oprawa reklamowe do przedmiotów, tak jak dziś rywalizują o słowakluczowe w wyszukiwarkach. Kto wie, może przyjdą czasy, gdy pojawiąsię usługi optymalizacji obiektów w fizycznej przestrzeni podkątem reklam, jakie mogłyby otrzymać we wspomaganejrzeczywistości.

Widzisz na zdjęciu kawę, ale jej marka zależy od tego, kto więcej zapłaci
Widzisz na zdjęciu kawę, ale jej marka zależy od tego, kto więcej zapłaci

Nie wiadomo, kiedy Snapchat takie rozwiązanie wprowadzi w życie,nie wydaje się jednak to być tylko patent dla samego patentu. Wręczprzeciwnie, bardzo dobrze wpisuje się w dotychczasowy modelbiznesowy tego komunikatora – wprowadzania ciekawych rozwiązańprogramistycznych dla zabawiania użytkowników, a późniejmonetyzowania ich poprzez sprzedawanie sponsorowanych wersjireklamodawcom.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.