Sony powraca z nową wersją sprytnego zegarka na Androidzie

Sony powraca z nową wersją sprytnego zegarka na Androidzie25.06.2013 16:07

SmartWatch, pierwszy „inteligentny” zegarek Sony,wielkim sukcesem nie był. Naręczne urządzenie, z 1,3-calowymekranikiem 128x128 pikseli, łączące się przez Bluetootha zwiększością androidowych smartfonów, by działać jako ichrozszerzenie, sprzedawał się słabo, mimo stosunkowo niewysokiej ceny(obecnie 99 dolarów). Co gorsza, w oczach miłośników wszelkiej maścigadżetów przyćmił go sukces sponsorowanego przez społeczność zegarkaPebble – i tak oto Sony w pewnym momencie uznało, że sposobem naożywienie tego produktu może być otworzeniego na niezależnych deweloperów (podkreślając przy tym, że wgranietworzonego przez nich alternatywnego firmware'u unieważnia gwarancjęzegarka). Czy jednak ktoś będzie chciał się bawić w hakowanieoryginalnego SmartWatcha teraz, gdy Sony przedstawiło jego znacznieulepszonego następcę?Podczas Mobile Asia Expo w Szanghaju Sony pochwaliło sięSmartWatchem 2 (SW2) – urządzeniem określanym jako najbardziejzaawansowany SmartWatch na świecie.Nie jest to stwierdzenie bez podstaw – w porównaniu do innych„sprytnych zegarków” wygląda całkiem przyzwoicie,szczególnie w klasycznym trybie analogowego zegara. Jego atutami mająbyć większy wyświetlacz (1,6 cala w rozdzielczości 220x176 pikseli,podobno bardzo czytelny nawet w słonecznym świetle), integracja ztelefonami z Androidem 4.0+ (obsługuje powiadomienia aplikacjikomunikacyjnych, pozwala sterować odtwarzaniem mediów i wytrzymalszabateria (tu szczegółów nie ujawniono). [img=smartwatch2_opener]To jednak tylko przyrostoweusprawnienia tego, co było w pierwszym SmartWatchu. Prawdziwąnowością ma być wprowadzenie do zegarka nadajnika NFC (Near FieldCommunication), pozwalającego na szybką komunikację niesparowanychwcześniej urządzeń na odległość do 20 cm. W ten sposób zegarek mógłbystać się narzędziem do elektronicznych płatności, szybkiej wymianydanych między znajomymi, a nawet systemem potwierdzania tożsamości. Wpołączeniu z biblioteką pisanego specjalnie na SW2 oprogramowania,pozwalającego np. na sterowanie wyświetlaniem prezentacji czysprawdzanie trasy na mapie podczas jazdy rowerem (Sony deklaruje, żeobecnie jest już dostępnych ponad 200 aplikacji dla SmartWatcha) możeuczynić to zegarek urządzeniem częściej używanym niż sparowany z nimtelefon – który pozostanie wówczas gdzieś w kieszeni.[yt=http://www.youtube.com/watch?v=DoUzM7WYlP0]Sony w informacji prasowej chwalisię też odpornością na kurz i wodę (water and dustresistand design), ale nietraktujcie tego zbyt poważnie – już na stronie produktu mowa,że zegarek nie nadaje się pod prysznic, do pływania, a nawetwędkowania. Martwi też wykorzystanie Bluetootha 3.0 – ta wersjastandardu nie zawiera wprowadzonej w Bluetooth 4.0 technologiiBluetoothLow Energy, pozwalającej na znaczne zmniejszenie zużycia energii,kosztem zasięgu i szybkości transmisji. A to byłoby bardzo potrzebne– pierwszy SmartWatch działał na jednym ładowaniu około 2-3dni, „trochę” za mało dla urządzenia takiego jak zegarek.Nowy zegarek Sony ma zadebiutować na rynku jesienią. Sugerowanej ceny detalicznej nie podano.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.