Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy

Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy30.03.2021 15:38
Hotele staną się bardziej nowoczesne
Artykuł sponsorowany

Kiedy jeszcze kilka lat temu wyobrażano sobie "hotel przyszłości", przed oczami stawały roboty pełniące funkcję recepcjonistów i tragarzy. Rzeczywistość okazała się inna. Wszelkie niezbędne rzeczy są już w komórce lub komputerze, by nowoczesny hotel mógł działać.

Eksperyment z dinozaurami-robotami przyjmującymi gości się nie powiódł, więc cyfrowy hotel musi wyglądać inaczej. Wiemy już, jak. Accor, wiodąca grupa hotelarska na świecie, otworzy "pierwszy w pełni cyfrowy hotel działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii". Będzie zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road.

Wyobrażać można sobie mnóstwo gadżetów i rozwiązań rodem z filmów science-fiction, ale tak naprawdę bazą całego systemu jest smartfon albo komputer hotelowego gościa.

Zameldowanie się w hotelu będzie łatwiejsze dzięki inteligentnym bezkontaktowym rozwiązaniom online. Każdy gość będzie mógł samodzielnie zameldować się w hotelu z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa. Accor rozszerza także istniejącą funkcjonalność szybkiego wymeldowania (FCO – Fast Check-Out) dla wszystkich gości, dostępną z poziomu urządzeń mobilnych i oferującą wysłanie faktury w formacie PDF na skrzynkę e-mail.

W smartfonie znajdą się też klucze, pozwalające korzystać z wind czy otwierać drzwi do pokoju. Accor planuje wprowadzić rozwiązanie Accor Key na całym świecie, a tylko w samym 2021 grupa wyposaży 20 tys. drzwi w tę funkcjonalność, która będzie dostępna także we wszystkich hotelach uruchamianych od lata bieżącego roku.

Telefonem zapłaci się za pobyt oraz zamówi jedzenie lub inne hotelowe usługi do pokoju. Hotelowe systemy będą powiązane z aplikacją Whatsapp, tak aby ułatwić kontakt z obsługą.

Zapewne gdyby nie pandemia takie nowinki wprowadzane byłyby wolniej i mniej pewnie - bo niewykluczone, że wielu klientów przyzwyczajonych jest do tradycyjnej formy kontaktu.

Tymczasem teraz hotele nie mają wyjścia. Branża nie tylko w Polsce jest zamrożona, a w powrocie do działania pomóc może ograniczenie kontaktu obsługi z gośćmi. Zmiana wymuszona pandemią na pewno jednak zostanie na lata, przyspieszając nieuniknione.

Rozwój hotelu pokazuje też inną ciekawą rzecz. Jeszcze kilka lat temu nowoczesność często powiązywano z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale "w ciele" robotów. Okazuje się, że SI ułatwiająca życie jest po prostu w naszych telefonach i są to aplikacje oraz asystenci. Towarzystwa, pomocy i partnera w załatwianiu codziennych problemów znajdziemy właśnie tam.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.