Spotify eksperymentuje z nowym interfejsem. Większe znaczy ładniejsze?

Spotify eksperymentuje z nowym interfejsem. Większe znaczy ładniejsze?14.12.2017 17:23

Jeśli słuchacie muzyki ze Spotify zauważyliście zapewne, że autorzy usługi czasami testują zmiany w interfejsie aplikacji, zanim wprowadzą je na stałe dla wszystkich. Testy znów trwają. Wąskie grono użytkowników podzieliło się zrzutami ekranu z aplikacji dla Androida, w której zostały wprowadzone dość istotne zmiany interfejsu.

[1/2]
[2/2]

Nowy interfejs aplikacji jest dostępny dla wybranej (prawdopodobnie losowo) grupy użytkowników. Na pewno nie wszyscy będą z niego zadowoleni. Sporo elementów jest większych, co oznacza, że na ekranie zmieści się ich mniej. Na widokach znajdziemy więcej informacji o utworach i wykonawcach, za to mniej odnośników do opcji, z których pewnie i tak większość użytkowników nie korzysta. Kolekcję zrzutów można znaleźć na Google+, którego najwyraźniej jeszcze ktoś używa.

[1/2]
[2/2]

Spotify jest też bardziej kolorowe, ale niekoniecznie czytelniejsze dzięki temu. Znikła też „antenka”, przenosząca nas do listy stacji radiowych – to akurat dobrze, gdyż radio na podstawie dowolnego albumu lub wykonawcy można włączyć z każdego miejsca w aplikacji. Może jednak brakować możliwości przeglądania nowych wydań według gatunków. Ze zrzutów nie wynika, czy ekran wyszukiwania daje taką możliwość, a radar premier nie zawsze prezentuje wszystkie nowości, które warto poznać.

[1/2]
[2/2]

Dopasowanie interfejsu to nie jedyny obszar, na którym działa Spotify. O ile nowy interfejs aplikacji na Androidzie dotyczy tylko pewnej grupy użytkowników, inne działania mogą mieć wpływ na cały europejski Internet. Spotify, Deezer i kilka podobnych platform naciskają na regulatorów unijnych, by ułatwili konkurowanie z Apple i Amazonem. Zdaniem kierowników Spotify i Deezera amerykańscy zawodnicy wagi ciężkiej regularnie wykorzystują swoją uprzywilejowaną pozycję na rynku muzycznym i bogacą się kosztem mniejszych platform.

Jednym z przykładów jest prowizja od subskrypcji Spotify, pobierania przez App Store – 30% wysokości abonamentu. Co prawda Apple planuje zmienić podział zysków i pobierać tylko 15% wartości subsktypcji aktywnych dłużej niż rok, ale to wciąż nie zadowala Spotify. Klient usługi, który miał przenieść opłaty poza aplikację, został odrzucony z App Store.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.