Spotify naciska wydawców żeby obniżyli ceny

Spotify naciska wydawców żeby obniżyli ceny20.02.2013 18:59

Szwedzki serwis muzyczny, który dopiero zadebiutował nad Wisłą, robi spore zamieszanie (śledzący zagraniczne wiadomości wiedzą, że nie pierwszy raz). Tym razem, jeśli wierzyć niepotwierdzonym oficjalnie informacjom podanym przez The Verge, zarząd Spotify chce rozmawiać z z wydawcami muzycznymi i przekonać ich po pierwsze do obniżenia cen licencji, a po drugie do umożliwienia słuchania muzyki za darmo również na urządzeniach przenośnych. Na razie za tę przyjemność trzeba zapłacić 19,99 zł, podobnie zresztą jak na Deezerze, WiMPie i Muzo (Rara liczy sobie za to aż 39,99 zł).

Spotify podobno zaczął już rozmowy z Warner Music, a w najbliższych tygodniach ma negocjować także z Sony i Universalem, ale oficjalnego komentarza ze Sztokholmu brak. Nic dziwnego, że informacje są trzymane w tajemnicy, bo to od tego zależy, czy serwis będzie naprawdę dochodowy. Obecnie 70% swoich zarobków Spotify wydaje właśnie na licencje, zaś 20% na dotarcie do nowych klientów — na utrzymanie pozostaje mu więc niewiele.

Wydawcy pewnie nie będą od razu chętni do współpracy. Podczas gdy zarabiają krocie na sprzedaży piosenek (iTunes), usługi oferujące możliwość słuchania w abonamencie nie cieszą się dobrą opinią. Mają oczywiście tę przewagę nad sprzedażą detaliczną, że generują przychody na stałym poziomie od każdego albumu, ale mają mniej cyfr. Nie lubią ich nawet niektórzy muzycy — Adele upierała się żeby jej płyta „21” była dostępna tylko w abonamencie, na co Spotify się na szczęście nie zgodził, więc jakiś czas nie było tam tego hitu. Podobnie było z „Mylo Xyloto” Coldplaya i wieloma innymi. O starsze pozycje również toczą się batalie — na Spotify czy Deezerze nie znajdziemy na przykład kultowych albumów Led Zeppelin czy AC/DC.

Według analizy w artykule źródłowym, Spotify dużo ryzykuje chcąc udostępnić swoją przeplataną reklamami, darmową usługę również na urządzeniach mobilnych. Obecnie użytkownicy mogą testować słuchanie na smartfonach i tabletach za darmo przez 30 dni i kupić abonament, jeśli usługa przypadnie im do gustu. Dostępność radia z reklamami na tych urządzeniach może w teorii zmniejszyć liczbę decydujących się na abonament, ale biorąc pod uwagę jak męczące są polskie reklamy w darmowej wersji Spotify, i że nadal nie będzie można słuchać bez dostępu do Internetu, raczej się to nie stanie.

Spotify chwali się, że w kilku krajach nawet 20% użytkowników już płaci abonament i będzie ich jeszcze więcej. Sprzedaż CD spada, a pliki nie do końca są w stanie je zastąpić, a wielcy przemysłu muzycznego z pewnością widzą co się święci i w końcu będą musieli ugiąć się pod presją Spotify i jemu podobnych. Podobno nawet Apple chce uruchomić usługę z muzyką na życzenie…

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.