Spotify przegrało na znaczącym rynku? Apple Music miało po prostu łatwiej

Spotify przegrało na znaczącym rynku? Apple Music miało po prostu łatwiej06.07.2018 17:30

Apple Music pojawiło się później, oferuje gorsze aplikacje na Androida i Windowsa, ale właśnie pokonało Spotify pod względem liczby płacących użytkowników. Oczywiście usługa ze Szwecji wciąż jest tą ogólnie najpopularniejszą, ale przegrała na ważnym rynku.

Jak informuje serwis Digital Music News, powołując się na dane dostarczone przez jednego z głównych dystrybutorów muzyki, usługa Apple właśnie wyprzedziła Spotify. Warto zaznaczyć, że informacje dotyczą amerykańskie rynku, na którym Apple Music wystartowało z uprzywilejowanej pozycji.

Nawet jeśli Apple Music oferuje przeciętne aplikacje na Androida czy Windowsa, to na iPhone’ach lub Makach nie odstaje już Spotify. Co więcej, aplikacje są zainstalowane na iOS i macOS już po wyjęciu urządzenia z pudełka. Wystarczy dodać kartę płatniczą, aby zacząć korzystać z usługi. Ponadto Apple Music świetnie integruje się ze sprzętem Apple, np. możliwość słuchania na Watchu, bez smartfona. Warto również dodać, że według StatCounter iOS ma 53% udziałów na rynku amerykańskim. Nic więc dziwnego, że usługa staje się coraz popularniejsza.

[1/2]
[2/2]

Apple Music jak najbardziej może wydawać się atrakcyjniejszym wyborem dla osoby korzystającej głównie ze sprzętu Apple (także w Polsce). Według wspomnianych danych, usługa w USA może pochwalić się ponad 20 mln płacących użytkowników. Z kolei wynik Spotify wynosi około 20 mln. Przewaga Apple Music jest więc nieznaczna, ale to właśnie produkt z Cupertino może pochwalić się szybszym wzrostem subskrybentów – Apple Music 5%, Spotify 2%.

Spotify wciąż pozostaje liderem na rynku globalnym, mając 70 mln płacących użytkowników. Ponadto wraz z osobami korzystającymi z darmowego planu, stanowią oni grupę 160 mln osób. Natomiast z Apple Music korzysta 45 mln osób (nie jest dostępna darmowa wersja).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.