Start Google Domains wyraźnie zaniepokoił innych rejestratorów domen

Start Google Domains wyraźnie zaniepokoił innych rejestratorów domen14.01.2015 15:57
Redakcja

Google Domains oficjalnie wystartowało, a to oznacza, że na rynku pojawił się duży i bardzo znany rejestrator. Jak na razie usługa ta jest dostępna jedynie dla obywateli Stanów Zjednoczonych, ale niebawem jej zasięg ma zostać znacznie rozszerzony. Warto zastanowić się, co start nowej pozycji w portfolio korporacji oznacza tak dla firm konkurencyjnych jak i dla nas, użytkowników i Internautów.

Zamknięte testy najnowszej usługi wystartowały pół roku temu, a w sierpniu pierwsze osoby posiadające zaproszenia uzyskały do niej dostęp. Początkowe wrażenia z jej używania nie zachwycały, ale warto wziąć pod uwagę, że użytkownikiem docelowym korporacji nie są osoby zaawansowane szukające ogromu możliwości, lecz zwykli użytkownicy, którzy za jej pośrednictwem szybko nabędą własną domenę bez żadnych utrudnień. Może wydawać się to bardzo ograniczonym rynkiem, ale jest wprost przeciwnie, bo przecież obecnie posiadanie własnej strony nie jest niczym szczególnym, a koszty domen są stosunkowo niewielkie.

Już na początku oferowane możliwości są spore. Przede wszystkim, możemy zarejestrować domenę z jedną spośród aż 100 różnych końcówek – nie tylko popularnych takich jak .com czy .org, ale również nowych np. .guru czy .pub. W panelu zarządzającym administrator może w pełni zarządzać strefą DNS edytując jej rekordy (A, AAAA, CNAME, MX, NS, PTR, SPF, SRV, TXT), zintegrować ją z silnikiem Google App Engine, a także ustawiać czas odświeżania (TTL). System wspiera dynamiczne DNS, czyli komputer docelowy może mieć nawet zmienne IP, a mimo to strona będzie działać. Dodatkowy uproszczony interfejs pozwala na szybkie tworzenie subdomen i przekierowywanie jednych adresów na inne. Na poziomie menadżera użytkownik może także utworzyć maksymalnie 100 aliasów z własnej domeny do przekierowywania na inne adresy – usługa jak na razie nie oferuje natomiast żadnych darmowych skrzynek, te znaleźć możemy w ramach osobnej usługi Google Apps.

Rynek rejestratorów zareagował na informację o starcie usługi dosyć żywiołowo, a widać tu i objawy pewnej paniki. Nic w tym dziwnego, bo choć obecnie jest to jeszcze świeża i niezbyt znana usługa, tak Google ma ogromny potencjał i całe miliony użytkowników korzystających z jego własnych usług takich jak Gmail. Wykorzystać to postanowiono zresztą już teraz, bo Domains zostało zintegrowane z platformą blogową Blogger i jej użytkownicy mogą zakupić dedykowaną domenę dla swojego internetowego notatnika za pomocą kilku kliknięć. Korporacja oferuje ponadto szybkie tworzenie stron i zakup hostingu u swoich oficjalnych partnerów, czyli Shopify, Squarespace, Weebly i Wix. Jeżeli doliczymy do tego wsparcie telefoniczne, całość zaczyna wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Giganci branżowi tacy jak np. kontrolujący około 40% amerykańskiego rynku domen GoDaddy są obecnie w poważnych tarapatach: ze swoją infrastrukturą i rozbudowanymi usługami, Google jest w stanie prędzej czy później zaoferować pełną integrację domen ze swoimi kontami (np. dyskiem w chmurze), a także dedykowany hosting wykorzystujący dodatkowo możliwości Google Apps. Firma jest bardzo znana, a jako że w dużej mierze kontroluje rynek reklamy, szybko może stać się jednym z wiodących rejestratorów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.