Strony tyją tak samo, jak ludzie

Strony tyją tak samo, jak ludzie22.12.2011 17:21

Naukowcy i lekarze biją na alarm, gdyż coraz większy odsetek ludzi na całym świecie ma nadwagę. A tymczasem postęp powoduje, że tyją nie tylko ludzkie ciała, ale również strony internetowe.

BBC informuje, że z badań tysiąca najpopularniejszych stron internetowych HTTP Archive wynika, że średnio strona ma 965 kilobajtów. Rok temu w tym samym czasie badania wykazały, że średni rozmiar strony to 726 kilobajtów. Strony powoli rosły od grudnia zeszłego roku, aby w październiku zacząć naprawdę szybko tyć.

Niestety optymalizacja stron często nie idzie w parze z oczekiwaniami użytkowników przeglądarek desktopowych i urządzeń podłączonych do szerokopasmowych łączy. Na desktopie wymagamy grafik o wysokiej rozdzielczości, interaktywnych elementów, animacji przykuwających oko i materiałów multimedialnych. Oczywiście strony można optymalizować na wiele sposobów: można kompresować style CSS, przekompilować JavaScript, odpowiednio dobierać formaty zapisu grafik i tak dalej. Można również pomóc sobie CDN-em (Amazon S3, Cloudflare), ale są pewne granice nie do przeskoczenia. Niestety im większe są wymagania dotyczące wodotrysków na stronach, tym mniejsze szanse, że będą się one ładować szybko na łączach mobilnych.

Jednak w erze internetu mobilnego i przeglądania stron w ruchu optymalizacja rozmiaru strony znów zaczyna mieć znaczenie. Nie chodzi tu o rozmiar jako taki, bo można kupić u operatora pakiet pozwalający na przesłanie gigabajtów danych, lub tak zwany „Internet bez ograniczeń”. Problemem w tym przypadku jest czas ładowania strony i ponieważ łącza mobilne charakteryzują wysokie opóźnienia i mało imponujące transfery, czasami można wypić herbatę, zanim załaduje się bogato oskryptowana witryna. Z pomocą przychodzi identyfikacja przeglądarek mobilnych i możliwość serwowania im „lżejszych” wersji witryn, oraz technologie pozwalające zoptymalizować stronę przed wysłaniem jej na urządzenie, jak stosowane przez Operę Mini lub Amazon Silk czy technologia Opera Turbo.

Jest jeszcze jeden problem. Nawet najlepiej zoptymalizowana strona będzie pobierana długo, jeśli umieszczone na niej zostały niezoptymalizowane reklamy. A niestety większość reklamodawców nie zaprząta sobie głowy rozróżnianiem przeglądarek desktopowych i mobilnych, czym mocno psują doświadczenia użytkowników, lub wręcz zmuszają ich do blokowania reklam.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.