Subskrybuj z Google: Wielki Brat zaczyna otwarcie pośredniczyć w dostępie do prasy

Subskrybuj z Google: Wielki Brat zaczyna otwarcie pośredniczyć w dostępie do prasy20.03.2018 19:02

W nowym wpisie na oficjalnym blogu Google zapewnia, że uwielbia dziennikarstwo. W związku z tym firma postanowiła ułatwić subskrybowanie treści w Internecie. Koniec z tworzeniem nowego konta, ustalaniem hasła i dodawaniem metody płatności. Teraz wystarczy kilka kliknięć.

Oczywiście nie chodzi wyłącznie o dobro użytkowników, to kolejny krok Google w zwiększeniu wpływów. Internet będzie taki, jak chce tego Google i naprawdę niewiele możemy z tym zrobić. Zarówno pod względem sposobu wyświetlania treści (standard AMP), jak i metody płatności.

Korzystanie z Google Pay jest naprawdę wygodne. Nie musimy w każdej aplikacji dodawać karty kredytowej. Wystarczy skorzystać z płatności Google. Podobne rozwiązanie jest dziś wprowadzane do opłacania subskrypcji na stronach internetowych. Wśród metod płatności pojawia się nowa pozycja – Subskrybuj z Google.

Nie będzie już potrzebne tworzenie oddzielnych kont u różnych wydawców. Dzięki możliwości zalogowania się przez konto Google, wszystkie subskrypcje znajdą w jednym miejscu. Zarządzanie nimi staje się więc prostsze, a ponadto informacje o karcie płatniczej trzymane są w jednym miejscu, co ma podnosić poziom bezpieczeństwa.

Subskrypcje z wykorzystaniem konta Google oferowane będą przez firmy współpracujące z Google. Wśród pierwszych partnerów znajdziemy: The New York Times, The Telegraph, The Washington Post, Les Échos, Fairfax Media, Le Figaro, the Financial Times, Gannett, Gatehouse Media, Grupo Globo, The Mainichi, McClatchy, La Nación, NRC Group, Le Parisien iReforma, la Republica. Google obiecuje, że lista sukcesywnie będzie powiększać się o nowych wydawców.

Opłacone subskrypcje zostaną powiązane z kontem Google i będą synchronizować się między różnymi urządzeniami. Wystarczy zalogować się na konto Google, by zyskać dostęp do opłaconych treści na smartfonie, tablecie czy laptopie. Subskrybowane treści pojawią się także w wynikach wyszukiwania, jeśli tylko będą powiązane z wyszukiwanym hasłem. Zostaną one zawarte w dedykowanej sekcji, bez zakłócania pozostałych wyników wyszukiwania. Warto jednak zauważyć, że treści opłacane z poziomu konta Google będą faworyzowane w wynikach Google.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.