Surface Pro wyrasta na głównego konkurenta Surface RT: Windows dla procesorów ARM okazał się niewypałem?

Surface Pro wyrasta na głównego konkurenta Surface RT: Windows dla procesorów ARM okazał się niewypałem?15.03.2013 13:33

Taki już chyba los Microsoftu, że największym konkurentemdla jego produktów są inne jego produkty. Tak też stałosię najwyraźniej z linią lapletów Surface, którychsprzedaż, mimo obecności na rynku USA i kilkunastu krajóweuropejskich, nie zachwyca – szczególnie w porównaniu dosprzedaży produktów Apple'a. Bloomberg donosi, że do tej poryRedmond zdołało sprzedać łącznie 1,5 mln tych urządzeń. Jestto dwukrotnie więcej, niż wynosiła sprzedaż Surface od jegopremiery pod koniec października, do końca 2012 roku. Jednak według zeszłorocznych szacunków analityków z firmy UBS,do końca 2012 roku sprzedaż Surface RT miała osiągnąć 2miliony sztuk. Być może kierując się tymi szacunkami,Microsoft zamówił u swoich wykonawców w pierwszej partii 3 milionysztuk tych lapletów. Jak widać, do tej pory udało mu się sprzedaćzaledwie połowę zamówionej produkcji.Dla analityków Bloomberga podwojenie to słaby wynik – oznacza,że sprzedaż utrzymuje się na tym samym poziomie. Wrzeczywistości jest jednak jeszcze gorzej, gdyż przedstawionewyniki obejmują całą linię urządzeń Surface, a więczarówno Surface RT (laplet z procesorem ARM i systemem Windows RT),jak i Surface Pro (laplet z procesorem x86 i pełnym systemem Windows8). To ostatnie urządzenie zadebiutowało na rynku w lutym tego roku– i do tej pory sprzedało się w 400 tysiącach egzemplarzy.Nic chyba w tym dziwnego: Surface Pro powstało z myślą o tychwszystkich wymagających użytkownikach, dla których Surface RT byłoco najwyżej zabawką dla kota. Pozbawiony możliwości uruchamianiaoprogramowania dla Windows laplet, z ograniczonymi możliwościamidziałania w sieciach firmowych, przykuty do dość ograniczonegoaplikacji z Windows Store, nadawał się co najwyżej doprostych prac biurowych w trasie i przeglądania Sieci – jednakceny, zaczynające się od 499 dolarów (około 1600 zł) za modelbez klawiatury, najwyraźniej nie zachęciły klientów, szczególnieże są to już pieniądze, za które można nabyć iPada.[img=surface]Tymczasem Surface Pro wygląda na jedno z najciekawszych urządzeńprzenośnych na rynku. Pozornie kosztowny laplet (sugerowana cenawynosi nieco ponad 1000 dolarów), jest pełnowartościowym PC zprocesorem Intel Core i5 i grafiką Intel HD 4000, 4 GB RAM, 64 GBpamięcią masową SSD i portami USB 3.0.W tej cenie można kupić wUSA 11-calowego Macbooka Air, ze znacznie gorszym ekranem i baterią.Ze sprzedażowych wyników wyciągnąć więc można tylkojeden wniosek: Surface RT okazało się niewypałem, a znacznaczęść jego potencjalnych nabywców decyduje się terazna zakup Surface Pro. Nie jest więc dziwne, że inni producencizachowują się względem Windows RT wstrzemięźliwie: Samsungi Toshiba otwarcie już porzuciły plany wydania urządzenia z tymsystemem, podczas gdy HTC i Acer, planujące premiery własnychlapletów z Windows RT na początek 2013 roku, przesunęły je nabliżej nieokreśloną przyszłość.Kto jest winien tej wpadki? Sam pomysł na alternatywę dla iOS-ai Androida dla urządzeń ARM był przecież bardzo dobry, amożliwość sięgnięcia po produkt Microsoftu na rynkuzdominowanym przez Apple i Google dla wielu musiała się wydawaćciekawą ofertą. Ale spójrzmy na sprawę uczciwie: nawet gdybyktoś chciał kupić u nas Surface RT, to jedyne co mu zostawało, toimport z USA. Dopiero miesiąc temu Surface RT zadebiutował na rynkach Europy Zachodniej, w tym tak istotnych jak Luksemburg,tymczasem do tej pory gigant z Redmond nie zainteresował się rynkiempolskim.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.