Świat według Google: reklamy będziesz oglądał na swojej lodówce, zegarku czy termostacie

Świat według Google: reklamy będziesz oglądał na swojej lodówce, zegarku czy termostacie23.05.2014 13:18

Ci z was, którzy myśleli, że powodem zainteresowania Googletymi wszystkimi goglami, zegarkami czy samoprowadzącymi się autamijest pragnienie stworzenia inteligentnej technosfery dla dobraludzkości, mylili się bardzo. Gigant z Mountain View chce po prostuprzekształcić całą dostępną nam technikę w powierzchnięreklamową. Nie jest to wcale nasza opinia – Google przyznało siędo tego samo, odpowiadając na zapytanie amerykańskiej komisjipapierów wartościowych i giełd (SEC).

Google nie ujawnia, ile pieniędzy zarabia na urządzeniachmobilnych, mimo że inne firmy, takie jak Facebook, Apple czyTwitter, w swoich sprawozdaniach finansowych kwestię tęprzedstawiają dokładnie. SEC nie było zadowolone z tego stanurzeczy, więc w listopadzie zeszłego roku zażądałodokładniejszych sprawozdań, ze szczególnym uwzględnieniemprzychodów z platform desktopowych i mobilnych.

Odpowiedźwielkiego G jest długa i złożona. Sprowadzić ją można do tego,że firma nie zamierza ujawniać tych danych, ponieważ samadefinicja tego, czym są urządzenia mobilne, stale ewoluuje, zasprawą pojawiania się na rynku coraz większej liczby„inteligentnych” urządzeń. Google spodziewa się, że wprzyszłości ludzie będą korzystali z usług firmy (oglądającprzy tym emitowane przez Google reklamy) już nie tylko nakomputerach, tabletach, smartfonach czy telewizorach.

ADmented Reality - Google Glasses Remixed with Google Ads

Powierzchnią reklamową Google'a stałyby się lodówki,kokpity aut, termostaty, okulary i zegarki – by wymienić tylkokilka możliwości, uprzejmiewyjaśnia SEC swoją strategię gigant z Mountain View. Nie jest tożart: w nawiązaniu do terminu Augmented Reality(wspomagana rzeczywistość), doobiegu trafił już termin ADmented reality(zareklamowana rzeczywistość) – przestrzeń wspomagana informacjąreklamową, do której wrotami (przynajmniej na początku) będąokulary Google Glass.

Dla firmy, która ponad 90%swoich przychodów czerpie z reklam, takie podejście do technikijest jedynym mającym sens. Jaka jest realna wartość rynkusamoprowadzących się aut, które wyświetlają pasażerom podczasjazdy reklamy, i które w razie np. włączenia się czerwonej lampkina wskaźniku paliwa usłużnie przedstawiają oferty najbliższychstacji benzynowych? Ile przynieść mogą inteligentne domy, któredonoszą agencjom podróży o utrzymującej się kiepskiej pogodzie,by te mogły dostarczyć lokatorom atrakcyjne oferty podróży dociepłych krajów? Na szczerość Google'a nie ma co się oburzać:firma po raz kolejny przypomniała nam, że jeśli produkt, z któregokorzystamy jest dostępny za darmo, to tak naprawdę w jejbiznesplanie my jesteśmy produktem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.