Świetne wyniki finansowe Intela – ale nie tam, gdzie Intel by najbardziej tego chciał

Świetne wyniki finansowe Intela – ale nie tam, gdzie Intel by najbardziej tego chciał15.10.2014 12:15

Intel przedstawił wyniki finansowe za trzeci kwartał br. Napierwszy rzut oka widać, że jest wspaniale. Przychody 14,6 mlddolarów, tj. o 1,1 mld więcej niż w tym samym okresie rokupoprzedniego, zysk operacyjny 4,5 mld dolarów... nikt nie może miećwątpliwości co do tego, że Chipzilla jest odporna na te wszystkieproblemy, które nękają branżę producentów PC. Pesymistyczneprognozy analityków okazały się mylne, Intel pobił swój własnyrekord. Jednak przecież to nie o rynek PC Intel dziś walczy. Odczasów tegorocznego CES widać, że firma robi co może, by zdobyćwreszcie rynek mobilny. A efekty tych starań są raczej mierne.

Wyniki sprzedaży za III kwartał dla grupy Mobile andCommunications, odpowiedzialnej za procesory i modemy dla smartfonów,to 1 milion dolarów. Tak, to nie pomyłka, nie miliard, lecz milion.Firma ocenia je jako zgodne z oczekiwaniami.Z kolei grupa Internet of Things, zajmująca się rozwiązaniami dlatak głośnego ostatnio Internetu Rzeczy, osiągnęła sprzedaż napoziomie 530 mln dolarów, o 2% mniej niż w poprzednim kwartale.

Mimo głośnych deklaracji omobilnym zwrocie i Internecie Rzeczy, widać, że na chleb Intelwciąż zarabia na normalnych PC i serwerach. Grupa PC Clientprzyniosła 9,2 mld dolarów przychodu, o 6% więcej niż w kwartalepoprzednim, zaś grupa Data Center pochwaliła się wynikiem 3,7 mldprzychodu, o 5% więcej niż w kwartale poprzednim.

Dla Intela bardziej dochodowyminiż rozwiązania mobilne okazały się nawet przychody zoprogramowania i usług. Grupa Software and Services, w skład którejwchodzi m.in. kupione od Johna McAfee oprogramowanie ochronne,osiągnęła przychód na poziomie 558 mln dolarów, o 2% więcej niżw poprzednim kwartale.

Co więc się stało, że wynikiMobile and Communications wyglądają tak słabo? W drugim kwartaletego roku Intel raportował dla tej grupy przychód na poziomie 51mln dolarów. Podczas spotkania z analitykami Brian Krzanich, CEOIntela, nie szukał jakichś wyszukanych usprawiedliwień. Powiedziałtylko, że niskie wyniki są efektem niesprzyjających sprzedażyzmian w strukturze organizacji, które przyniosą owoce w kolejnychkwartałach. Intel nie zamierza zaprzestać dalszych inwestycji wtrudny dla niego segment, mimo że reakcje rynku są dalekie odpożądanych.

W pewnym sensie problemem możebyć to, że Intel pragnie swoje rozwiązania zaoferować wszędzie,gdzie jest to możliwe, nawet jeśli niekoniecznie są one w tychdziedzinach najlepszym wyborem (a nawet jeśli są bardzo słabymwyborem). Przypomina pod tym względem Microsoft, który równieżodczuwa potrzebę zaistnienia wszędzie tam, gdzie tylko może –stąd też takie wynalazki jak Windows for High Performance Computingczy Windows for Internet of Things. Być może zanim podejmie sięekspansję na nowe dla siebie rynki, należałoby dogłębnieprzemyśleć naturę ograniczeń własnych produktów, patrząc nanie bez entuzjazmu, lecz ze skrajnym sceptycyzmem? Póki co,producenci ARM nie muszą się martwić o przyszłość tejarchitektury na smartfonach, podobnie jak i producencisuperkomputerów nie muszą się zastanawiać nad kosztamilicencjonowania Windows.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.