Święto przyjaciół na Facebooku, użytkownicy statystycznie bardziej zżyci

Święto przyjaciół na Facebooku, użytkownicy statystycznie bardziej zżyci04.02.2016 13:00

Mija 12 lat od powstania serwisu Facebook. Przygotowano więc dla użytkowników kilka niespodzianek, które mają uczcić także obchodzony dziś Dzień Przyjaciela. Z tej okazji na blogu działu rozwoju Facebooka opublikowano interesujące dane dotyczące tego, jak korzystamy dziś z największego serwisu społecznościowego. A według statystyk, dzieli nas tam coraz mniejszy dystans.

Facebook swój jubileusz przypadający w Dzień Przyjaciela zdecydował się obchodzić w sposób, który wielokrotnie eksploatowany był przy podobnych okazjach. Na szczycie tablicy można zobaczyć spersonalizowany film, który użytkownik może ponadto edytować dodając lub usuwając wydarzenia i zdjęcia. Film z okazji Dnia Przyjaciela będzie jednak dostępny tylko dla tych „przyjaciół”, którzy opublikowali w serwisie wystarczającą liczbę zdjęć czy filmów.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

Posted by Facebook on Tuesday, February 2, 2016Dużo bardziej interesująco prezentuje się wpis opublikowany na blogu Facebooka. Przytacza on sztukę Johna Guare’a zatytułowaną Sześć stopni oddalenia, w praktyce chodzi jednak o hipotezę z zakresu teorii sieci społecznych, o tej samej nazwie. Zakłada ona, że bezpośrednia znajomość dzieli dwie osoby o jeden stopień. Znajomy znajomego to już stopień drugi.

Według teorii sześciu stopni oddalenia, która zestawiła te założenia z danymi o ziemskiej populacji, nie istnieje możliwość, aby dowolna osoba była oddalona od losowej drugiej o więcej, niż sześć stopni. Hipoteza ma licznych krytyków, kwestię tę jednak podjął Facebook: według nowych statystyk, aktualnie przeciętna wartość oddalenia pomiędzy użytkownikami serwisu wynosi średnio 3,5 stopnia.

Jak Facebook doszedł do takich wniosków? Wyjaśnione zostało to na prostym przykładzie: w sytuacji, gdy przeciętny użytkownik posiada w serwisie 100 znajomych (co jest raczej zaniżoną wartością), to sieć składa się już 10 tys. osób, z których każda posiada 100 znajomych. Wynik w tym momencie wynosi już 1 mln użytkowników.

Facebook wychodzi zatem z odważnego założenia, że posiadanie kogoś w znajomych może stanowić podstawę dla przyznania mu kolejnego stopnia, mimo że nie będzie mieć to wiele wspólnego z rzeczywistymi kontaktami. O tym, na ile obliczenia Facebooka są miarodajne można przekonać się odwiedzając bloga. Dla każdego użytkownika została tam bowiem przygotowana informacja o jego średnim stopniu oddalenia.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.