Symantec wprowadza… spodnie ochronne

Symantec wprowadza… spodnie ochronne19.12.2014 13:17
Redakcja

Symantec, właściciel popularnej marki oprogramowania zabezpieczającego Norton postanowił wprowadzić na rynek nowy produkt. Są nim… spodnie i marynarka ochronne. Nie są to jednak najzwyklejsze ubrania, jakich pełno we wszystkich sklepach. Te tworzone przez amerykańską firmę mają na celu wprowadzenie dodatkowej, fizycznej warstwy ochronnej. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie zbliżeniowych kart płatniczych i cyfrowej tożsamości użytkownika.

Nie jest żadną tajemnicą, iż rośnie ilość ataków, które mają na celu kradzież naszej cyfrowej tożsamości. Posługujemy się natomiast coraz większą liczbą kart, które zawierają poufne informacje: karty zbliżeniowe z banków, paszporty, a w niektórych krajach nawet dowody osobiste. Ich umieszczenie w kieszeni nie gwarantuje żadnego bezpieczeństwa. Czytniki RFID/NFC mogą zostać wykorzystane przez atakujących z pewnej odległości, a na dodatek w taki sposób, że nawet nie zorientujemy się, że ktoś odczytuje dane z naszych urządzeń. Już w tej chwili dochodzi rocznie do około 10 milionów takich ataków rocznie, a na dodatek przewiduje się, że w przyszłym roku podatne na nie będzie aż 70% wszystkich kart kredytowych znajdujących się w obiegu.

RFID-Blocking Jeans and Blazer | Betabrand & Norton

Symantec postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu. Oczywiście oprogramowanie Norton wiele w tym przypadku nie da, bo to zupełnie inna sprawa. Tak naprawdę jest ono dostępne już od jakiegoś czasu: w sprzedaży znajdują się np. plecaki czy portfele wykonane z materiałów, które blokują komunikację RFID i uniemożliwiają przeprowadzenie ataku. Nie każdy jednak chce przestrzegać zasad restrykcyjnego trzymania wszystkich kart w bezpiecznym miejscu, w praktyce trudno narzucić ludziom pewne zachowania dbające o bezpieczeństwo, tym bardziej, że włożenie karty do kieszeni jest po prostu łatwiejsze. Stąd pomysł na spodnie i marynarkę, które powstały przy współpracy z firmą Betabrand. Z zewnątrz niczym nie różnią się od innych, największą wartością są natomiast kieszenie wyłożone tkaniną, które blokują RFID.

Ceny? Te nie są najniższe, bo spodnie to wydatek 151,20 dolarów, za marynarkę zapłacimy z kolei 148,50 dolarów. Obecnie trwają zbiórki chętnych, które zadecydują, czy produkty faktycznie trafią na półki sklepowe. Ich popularność pokazuje, że najprawdopodobniej tak się właśnie stanie. Projekt jest ciekawy i ukazuje nam nietypowy problem: wojna technologiczna już trwa i to wcale nie w skali globalnej, ale lokalnej. Posługujemy się coraz większą ilością elektroniki, która przechowuje nasze dane, a która jest narażona na ataki. Odrębna sprawa to z kolei kwestia prywatności i np. okularów Google Glass. Czy niebawem będziemy wychodzić z domu w kombinezonach gotowych do odparcia jeszcze bardziej finezyjnych ataków informatycznych?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.