Sztuczna inteligencja przypilnuje użytkowników Instagrama, bo... zbyt dużo żebrzą

Sztuczna inteligencja przypilnuje użytkowników Instagrama, bo... zbyt dużo żebrzą19.11.2018 22:57

Włodarze fotograficznego serwisu społecznościowego Instagram, będącego obecnie własnością Marka Zuckerberga i jego Facebooka, zapowiadają agresywną walkę z fikcyjnymi kontami, służącymi do sztucznego podbijania liczby polubień, obserwatorów i komentarzy. W zwalczaniu niechcianych treści pomoże sztuczna inteligencja na bazie uczenia maszynowego.

Jak donosi New York Times, prawdziwą plagą dla Instagrama stali się tzw. nanoinfluencerzy. Są to przeważnie osoby zupełnie anonimowe w życiu codziennym, które zdobywszy około 1 tys. obserwujących, czyli relatywnie niewielu, zaczynają bombardować rozmaite firmy prośbami o darmowe produkty pod pretekstem wykonania prezentacji czy lokowania. Takie zachowania zniechęcają reklamodawców do prowadzenia kolejnych kampanii. Zwłaszcza, że często lwią część aktywności na wspomnianych kontach stanowią aktywności fikcyjne.

Przy okazji inne firmy przekształciły opisywany proceder w biznes. Przedsiębiorstwa, mianujące się zdecydowanie na wyrost agencjami reklamowymi, prowadzą aktywny handel usługami polegającymi na szybkim podbiciu liczby „lajków” i „followersów”. Wedle ich folderów reklamowych koszt 1 tys. obserwujących to mniej więcej 5 - 10 dol. Łatwo dostrzec, że dołączenie do grona nanoinfluencerów dla nikogo zaznajomionego z internetem nie powinno być problemem.

Walcząc o reklamodawców, Instagram mówi stop tego typu działaniom. Platforma co prawda już wcześniej kasowała fikcyjne konta, ale teraz ma działać w sposób bardziej zdecydowany i likwidować także wszystkie znamiona fikcyjnych aktywności. Chodzi tu głównie o polubienia zdjęć, które pozostawały na swoim miejscu pomimo zablokowania konta. Co więcej, pod nadzorem znajdą się nie tylko konta służące do promowania innych, ale również te promowane przez boty.

Teraz – najciekawsze. Za pilnowanie zachowań użytkowników odpowie SI, wykorzystująca uczenie maszynowe do analizy behawioralnej. Algorytm porówna czynności wykonywane na kontach do wyuczonego wzorca zachowania prawdziwego użytkownika Instagrama. Jestem niezmiernie ciekaw, jak zapatrują się na nowość wszystkie tamtejsze „modelki” i „celebryci” ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.