Forsal.pl nie dla użytkowników adblocków – kolejny wydawca chce zmusić do oglądania reklam

Forsal.pl nie dla użytkowników adblocków – kolejny wydawca chce zmusić do oglądania reklam23.01.2017 10:36
Forsal.pl nie dla użytkowników adblocków – kolejny wydawca chce zmusić do oglądania reklam

Po tym, gdy Onet zablokował dostęp do swojego portalu (anastępnie serwisów Plejada.pl i Business Insider Polska)użytkownikom blokerów reklam, przedstawiciele branży wypowiadalisię o tym posunięciuwstrzemięźliwie. A jednak wkrótce po tym w ślad Onetu poszłaTelewizjaPolska, a teraz podobną strategię obiera kolejny duży wydawca.Infor Biznes zablokował blokującym reklamy internautom dostęp doswojego popularnego serwisu Forsal.pl

Specjalizujący się w tematach gospodarczych i finansowych portaluważany jest za jeden z najbardziej opiniotwórczych w swojejdziedzinie, szczególnie w odniesieniu do inwestorów giełdowych.Poważny odbiorca, prawda? Ten poważny odbiorca będzie musiałjednak oglądać reklamy podczas czytania newsów i artykułów.Większość z nich jest znośna, nawet dobrze dopasowana do profiluodbiorcy, ale zdarzają się też reklamy bardzo agresywne,przesłaniające treści, nawet na jedną trzecią ekranu – właśnietakie reklamy, dla których uniknięcia użytkownicy instalująnajczęściej blokery reklam.

350193981671630785

Od dzisiaj ci internauci, którzy korzystają z AdBlocka Plus iinnych popularnych blokerów (w tym µBlocka Origin) nie mają jużdostępu do żadnych treści w Forsalu: po kilku sekundach odotworzenia strony, lub po jej szybkim przewinięciu w dół, treśćzostaje przesłoniona komunikatem, który nawołuje czytelników do…nie uciekania, lecz oglądaniareklam. Jedno kliknięcie pozwala dodać domenę .gazetaprawna.pl, zktórej serwowane są reklamy, do listy wyjątków.

Oczywiście blokada adblockównie jest doskonała, w połączeniu z rozszerzeniem NoScript łatwoją obejść, lecz na szeregowego inwestora giełdowego, który oistnieniu NoScripta pewnie nie słyszał, jest całkiem skuteczna.Przynajmniej wydawca jest o tym przekonany, podkreślając, że wcałkowitej blokadzie treści chodziło o to, by zwrócić uwagęinternautów – a komunikat tak skonstruować, by dodanie serwisu dowyjątków blokera reklam było proste i szybkie.

Nie wiadomo jeszcze, jakie będądalsze posunięcia wydawcy. Inne serwisy Inforu, tj. Dziennik.pl iGazetaprawna.pl jeszcze dostępu dla korzystających z adblockównie zablokowały. Może się to jednak stać w każdej chwili –zachowania internautów będą monitorowane, od tego będą zależećdalsze posunięcia. Jeśli internauci nie będą uciekać, to sygnał,że było to udane posunięcie.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (62)