Szwankujący Express Upgrade

Szwankujący Express Upgrade08.02.2007 17:13

Otrzymujemy od naszych Czytelników coraz więcej sygnałów natemat funkcjonowania programu ExpressUpgrade, w ramach którego klienci, którzy zakupili bądź zakupiąw okresie od 26 października 2006 do 15 marca 2007 roku komputer zsystemem Windows XP w wersji OEM mogą uzyskać bezpłatną lub tańsząaktualizację do Windows Vista. Uwagi dotyczą najczęściej ograniczonych form płatności, wysokichkosztów związanych z przeprowadzeniem tej operacji przy przelewiezagranicznym, brak odpowiedzi na pytania wysyłane mailem czydługiego czasu oczekiwania na przesyłkę z Vistą. Irytację wieluużytkowników zwiększał fakt, że akcja nie jest przeprowadzanabezpośrednio przez Microsoft ale przez jednego z jej partnerów -ModusLink, z którym kontaktować można się jedynie w językuangielskim. Postanowiliśmy zająć się tą sprawą i dzisiajskontaktowaliśmy się z polskim oddziałem Microsoft. Oto wyjaśnieniajakie udało na się uzyskać. Jak się dowiedziliśmy, formy płatności (karta kredytowa lubprzelew) były ustalane dla całej Europy. Jak tłumaczy Microsoft wkrajach zachodnich posiadanie karty kredytowej jest praktycznienormą. Jako alternatywę dla karty i z myślą o naszej części Europywprowadzono także możliwość płacenia przelewem zagranicznymponieważ praktycznie każdy klient posiada rachunek bankowy.Korporacja nie ma jednak wpływu na wysokość opłat i prowizjibanków. Popularne w naszym kraju formy płatności takie jak np.płatność przy odbiorze przesyłki nie występują w krajach zachodnichbądź ich stosowanie jest marginalne - stąd nie zdecydowano się naich wprowadzenie. Wprowadzenie tego typu form dla naszego krajubyłoby poza tym bardzo trudne orgranizacyjnie. Nasz rozmówca potwierdził występowanie problemów z uzyskaniemodpowiedzi z ModusLinka na zadawane pytania. Jak tłumaczył, dotakiej sytuacji doszło z powodu ogromnego zainteresowania ofertąExpress Upgrade - co przełożyło się na generowanie przez klientówwielu zapytań i realizację ogromnej ilości wysyłek. W chwiliobecnej na odpowiedź czeka około 70 tys. maili. Ta sama przyczynaspowodowała, że czas oczekiwania na przesyłkę z Vistą wydłużył sięz 2-4 tygodni do nawet 4-8 tygodni. Zapewnił nas jednak, żeodpowiedzi na korespondencję są udzielane ale z pewnym opóźnieniem,a przesyłki na pewno dotrą do obiorców. Dodał też, że polskioddział ze względów prawnych nie może niestety przejąć na swojebarki obsługi części polskich klientów. Zapewniono nas, że centrala korporacji jest świadoma problemu i wnajbliższym czasie mają zostać uruchomione dodatkowe środki abyzwiększyć moce przerobowe. Microsoft korzystając z naszych łamprosił też o przekazanie w jego imieniu serdecznych przeprosinwszystkim klientom, którzy natknęli się na problemy. Nasz rozmówcapodkreślił, że Microsoft nie miał intencji aby "nabijać klientów wbutelkę" i zdaje sobie sprawę, że klienci nie są usatysfakcjonowaniz poziomu usług ale polski oddział nie ma możliwości aby tąsytuację szybko i radykalnie poprawić. O ile można jednak zrozumieć problemy z płatnościami, to trudnopojąć brak przygotowania na dużą ilość zapytań, a jużniedopuszczlne jest kierowanie na polski rynek oferty, którejobsługa przeprowadzana jest jedynie w języku angielskim. Choć jestto niewątpliwie język bardzo popularny to jednak należałoprzewidzieć i uszanować fakt, iż wielu polskich użytkowników niejest w stanie prowadzić korespondencji po angielsku. Pozostaje miećtylko nadzieję, że świadomość polskiego oddziału Microsoftwystępowania problemów z programem Express Upgrade rzeczywiściespowoduje poprawę stanu rzeczy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.