Szybkie logowanie według Motoroli: znamię Bestii i połykana elektronika

Szybkie logowanie według Motoroli: znamię Bestii i połykana elektronika03.06.2013 10:34

Nie wiemy, czy w dziale PR Motoroli pracują trolle, czy też poprostu ludzie nieświadomi szerszych uwarunkowań kulturowych, wktórych przyszło im działać, ale nowa propozycja rozwiązaniaproblemu logowania, jaką przedstawiła ta firma, robi wszystko, cotylko można, by przerazić pobożnych protestantów z południa USA,nierzadko traktujących Biblię dosłownie. Czy otrzymałeś jużswoje znamię Bestii?Podczas konferencji D11 pani ReginaDugan z Google przytoczyła zastanawiające dane. Otóż przeciętny użytkownik ma się logowaćdo różnych usług i systemów informatycznych 39 razy dziennie, akażde takie logowanie zajmować mu ma 2,3 sekundy. Wydawałoby się,że to niewiele – ale w ciągu roku te sekundy złożą się naniemal 9 godzin życia. Mimo tego karygodnego marnotrawstwa czasu,branża IT wciąż powszechnie korzysta z tych samych technologiiuwierzytelniania, co 40 lat temu – twierdzi pani Dugan isugeruje, że czas to zmienić… a Motorola ma gotowe rozwiązania. Pierwsze z tych rozwiązań to elektroniczny „tatuaż” naprzedramieniu, zawierający antenę łączności bezprzewodowej,sensory temperatury i tętna, diodę LED oraz cewkę odbiorczą,zapewniającą zasilanie dla całości. „Tatuaż” taki miałbybyć nanoszony sprayem wraz z plastikowym kompozytem, którychroniłby go przed zawilgoceniem, a wytrzymałość takiegorozwiązania ocenia się na jakieś dwa tygodnie. [img=666tattoo]Taki przenoszący klucz kryptograficzny tatuaż pozwalać ma nalogowanie się do systemów komputerowych za pomocą gestu dłonią,dostępny ma być w wielu różnych wzorach, i jak utrzymuje paniDugan, znajdzie uznanie przede wszystkim wśród młodych ludzi. Możeto i prawda, że 10- czy 20-latkowie nie chcą nosić naręcznychzegarków, ale możecie być pewni, że będą bardzo zainteresowaninoszeniem elektronicznego tatuażu, choćby po to, by zdenerwowaćswoich rodziców – stwierdziłabyła szefowa agencji DARPA.Drugi pomysł z Motoroli jest nie mniej radykalny i już doczekał się złośliwych komentarzyinternautów. Pani Dugan proponuje otóż połykanie kapsułki,zawierającej układ elektroniczny używany do uwierzytelniania,zasilanej przez potencjał elektrochemiczny kwasów żołądkowych.Generować ma on unikatowy, 18-bitowy sygnał analogicznydo elektrokardiogramu, przekazywany przez całe ciało tak długo, jak kapsułka znajdujesię w naszym organizmie. Dla Dugan jest to moc jak u superbohatera,dzięki której moje ramiona są jak kable, moje dłoniejak krokodylki, gdy tylko dotknę mojego telefonu, komputera, drzwiczy auta, jestem uwierzytelniona – wyjaśniapodekscytowana wynalazczyni.[yt=http://www.youtube.com/watch?v=-t1Rzotr2lU]Opracowana przez firmę Proteus Digital Health pigułka Motoroli nie jest już tylko eksperymentem – otrzymała dopuszczające ją do obrotu certyfikaty od agencji FDA.Bezpieczne ma być spożywanie nawet trzydziestu takich kapsułekdziennie, do końca życia. Na rynku pojawi się, gdy Motorola będziena to gotowa, firma bowiem szuka nowych strategii, zarównobiznesowych jak i technologicznych, które pozwoliłyby jej odzyskaćdawną pozycję na rynku urządzeń mobilnych – i niewykluczone, żetakie awangardowe systemy logowania będą ich częścią.Ciekawe tylko, czy Motorolazdecyduje się dodać do swoich elektronicznych tatuaży cytat zApokalipsy Św. Jana 13, 16-18:I sprawia, że wszyscy: mali i wielcy, bogaci i biedni,wolni i niewolnicy otrzymują znamię na prawą rękę lub naczoło i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie maznamienia - imienia Bestii lub liczby jej imienia. Tu jest [potrzebna] mądrość. Kto ma rozum, niech liczbęBestii przeliczy: liczba to bowiem człowieka. A liczba jego:sześćset sześćdziesiąt sześć.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.