Tanie jabłka nie są w cenie? Apple ogranicza produkcję iPhone'a 5c

Tanie jabłka nie są w cenie? Apple ogranicza produkcję iPhone'a 5c18.10.2013 14:20

Od dawna słychać było głosy, że Apple powinien, albo właśnie nie powinien, wypuścić na rynek taniego iPhone'a. O ile mniejszy i tańszy iPad okazał się bardzo dobrym pomysłem, tańszy iPhone nie zachwycił… no może poza Japonią, gdzie model 5c sprzedawał się szybciej, niż był dostarczany. Na razie wygląda jednak na to, że wynalezienie na nowo kolorowego plastiku i zapewnienia, że nie jest to taki plastikowy plastik, jak u konkurencji, nie gwarantują sukcesu.

W przedostatnim tygodniu września firma Localytics opublikowała raport, z którego wynikało, że w ciągu pierwszych trzech dni po premierze na jednego sprzedanego iPhone'a 5c sprzedało się około 3,5 sztuk droższego iPhone'a 5S (choć o kolorach mowy nie ma, nie wiemy więc jak Apple wyszedł na wprowadzaniu „szampańskiej” wersji do swojej oferty). Zebrane wtedy przez największych amerykańskich operatorów dane mówiły, że 1,05% wszystkich aktywnych iPhone'ów stanowił model 5S, 5c zaś jedynie 0,31%. Ta tendencja nieznacznie tylko uległa zmianie na przestrzeni ostatnich dni. Consumer Intelligence Research Partners 4 dni temu poinformował, że w ostatnich dniach września wśród wszystkich sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych iPhone'ów 5S stanowił 64%, 5c zaś 27% (4S stanowił 9%).

Zjawisko to niektórych przestraszyło, ale w zestawieniu z ubiegłorocznymi danymi nieco łatwiej je zrozumieć. Otóż w październiku roku 2012 nowiutki wtedy iPhone 5 stanowił 68% wszystkich sprzedanych iPhone'ów, 23% zaś starszy 4S i 9% iPhone 4. Ten schemat się powtarza, tylko tym razem rolę tego „o jedną generację starszego” produktu w oczach klientów przyjęły kolorowe iPhone'y 5c. Analitycy przewidują, że kiedy pęd do zmiany obecnego smartfona na kolejnego flagowca zostanie nasycony, iPhone 5c podskoczy w statystykach sprzedaży. Należy jednak zauważyć, że 5c może przyciągać trochę innych klientów, niż starsze modele smartfonów Apple'a. Być może potrzeba będzie kilku „pokoleń” produktów, aby zmienić przyzwyczajenia klientów.

Niby wszystko jest w normie, ale jednak Apple oczekiwał czegoś innego. Producenci (Pegatron i Foxconn) dostali polecenie przystopowania produkcji iPhone'a 5c w nadchodzącym kwartale. Wygląda na to, że po doświadczeniach z pierwszych 11 rynków, na których nowe iPhone'y zadebiutowały, Apple już wie, czego się spodziewać… tańszy tylko o 100 dolarów plastik raczej kariery nie zrobi. Tymczasem Foxconn poinformował, że zwiększone zostało zamówienie na model z „wyższej półki”. W niektórych sklepach modelu 5S brakuje.

W Polsce iPhone 5S i 5c pojawią się 25 października.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.