Targi stały się nudne? IFA prosi się o premierę Samsunga

Targi stały się nudne? IFA prosi się o premierę Samsunga24.04.2017 21:21

Dwie firmy tworzące smartfony, których premiery cieszą się największym zainteresowaniem, nie chcą pokazywać swoich urządzeń na dużych targach. Pierwszą jest oczywiście Apple. Drugą jest Samsung i to właśnie Samsunga chciałby mieć u siebie jeden z dyrektorów IFA. Czyżby targi bez Samsunga były znacznie nudniejsze?

Urządzeniom Apple czy Samsunga można wiele zarzucić. Jednakże, to właśnie na premierę nowego iPhone’a czy topowego Galaxy S i Galaxy Note’a najbardziej czekamy. To przed oficjalnym zaprezentowaniem produktów tych firm, pojawia się najwięcej plotek i to po ich premierze sprawdzamy, czy kolejny rekord sprzedaży został ustanowiony. Nic więc dziwnego, że obaj producenci wolą własne imprezy niż pokazywanie się na dużych targach, wśród innych.

Apple z pewnością zawsze będzie wybierało własne prezentacje i w ogóle nie pojawia się na dużych targach. W końcu zniknęłaby wówczas cała magia, gdyby iPhone miał być prezentowany wraz z „gorszym sortem”, który działa pod kontrolą Androida. Samsung ma nieco inne podejście, oczywiście, o ile chodzi o urządzenia, które nie są nowym Galaxy S czy Galaxy Note. Koreańska firma pojawia się na targach, przynosząc ze sobą także swoje topowe smartfony, ale już ich premiery organizowane są na oddzielnych imprezach.

Podejście Samsunga, który przecież wcale nie musi robić z siebie drugiego Apple, chce zmienić dyrektor wykonawczy IFA, Jens Heithecker. W ostatnim wywiadzie stwierdził, że Samsung powinien pojawić się na targach IFA i to właśnie na nich pokazać Galaxy Note’a 8. Według Jensa Heithecker, IFA to idealne miejsce na premiery smartfonów. Dużą zaletą targów ma być obecność wielu mediów i dziennikarzy.

Mimo iż atrakcyjne, to zarząd IFA wolałby Samsunga Galaxy Note 8.
Mimo iż atrakcyjne, to zarząd IFA wolałby Samsunga Galaxy Note 8.

Samsung już przecież prezentował swoje topowe smartfony na IFA. Na targach pojawiły się wszystkie generacje Galaxy Note’a, od pierwszej do tej oznaczonej cyferką 4. Potem południowokoreański producent przeniósł się do Nowego Jorku, uciekając z Europy i chcąc zwiększyć sprzedaż na amerykańskim rynku.

Jens Heithecker twierdzi, że Europa jest równie ważna i podczas IFA w Berlinie, Samsung jak najbardziej może zaprezentować swój nowy smartfon. Słowa te wyglądają, jakby nawet według zarządu targi bez premiery Galaxy Note 8 były po prostu nudne. W końcu premiera Note’a 8 z pewnością przyciągnęłaby znacznie większe zainteresowanie, niż kolejna Xperia czy inny topowy smartfon bez logo Samsunga na obudowie.

Najważniejsze pytanie, czy Samsung zgadza się z Heitheckerem. Koreańska firma może jednak niezbyt chętnie podchodzić do premiery podczas IFA. Bez własnej imprezy, stałaby się, jak reszta innych producentów, a przecież Samsung zawsze marzył by być jak Apple. W związku z tym, Galaxy Note’a 8 możemy nie zobaczyć podczas targów w Belinie.

A to świadczy o zmianach w całej branży. Na znaczeniu tracą stopniowo masowe imprezy, co zaobserwować można na przykładzie nawet tak prestiżowego (przynajmniej do niedawna) kongresu, jak MWC. Dotyczy to jednak nie tylko urządzeń mobilnych: wystarczy wspomnieć decyzję o zaprzestaniu organizacji Intel Developer Forum, która skrajnie bagatelizuje znaczenie pecetów dla branży. Czy czekają nas już tylko bezkrytyczne rewolucyjne konferencje, na których monopol na narrację ma sam producent?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.