Telewizję coraz częściej oglądamy w Internecie, ale nadal lubimy tradycyjne rozwiązania

Telewizję coraz częściej oglądamy w Internecie, ale nadal lubimy tradycyjne rozwiązania30.07.2014 16:58

Tradycyjna telewizja nadal ma się bardzo dobrze. Jednak coraz więcej Polaków ogląda programy i filmy również w Internecie. Nadal wolimy darmowy dostęp, ale już ponad połowa jest w stanie zapłacić za dostęp do największych filmowych hitów.

Posiadamy coraz lepsze łącza Internetowe, które pozwalają na komfortowe oglądanie obrazu w rozdzielczości Full HD lub nawet wyższej. Tradycyjna telewizja wydaję się być tworem nieprzystosowanym do współczesnego odbiorcy, przyzwyczajonego do oglądania filmów w Internecie, gdzie nie jest ograniczany chociażby wyznaczonymi godzinami emisji. Mimo tego nadal wielu mieszkańców Polski nie ma zamiaru pozbywać się tradycyjnej telewizji, ale też coraz chętniej sięga po nowe rozwiązania.

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez MillwardBrown dla Discovery Networks możemy dowiedzieć się, że już 17% Polaków, minimum trzy razy w tygodniu ogląda telewizję na ekranach innych niż ekran telewizora. Wykorzystujemy do tego tablety, smartfony, konsole do gier, laptopy oraz nowe funkcje multimedialne oferowane przez Smart TV. Jednak nie rezygnujemy z klasycznych rozwiązań, około 95% badanych zaznaczyło, że ogląda również tradycyjną telewizję. Dodatkowo możemy dowiedzieć się, że 84% internautów posiada smartfona. 36% z tej grupy przynajmniej raz w tygodniu oglądana na nim programy telewizyjne lub filmy. Natomiast 52% badanych ma tablet i mimo większego wyświetlacza, do oglądania telewizji wykorzystuje go 25% z tej grupy użytkowników. Nie tylko urządzenia mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, 37% badanych oświadczyło, że w domu posiada Smart TV i do oglądania materiałów za pośrednictwem Internetu wykorzystuje go 23%. Liczba urządzeń, które możemy podłączyć do Internetu, ciągle rośnie. 46% badanych posiada telewizor, który można podłączyć do sieci.

Osoby oglądające telewizję w Internecie mają do niej inne, bardziej indywidualne podejście. Nie przepadają za ustanowioną przez nadawcę ramówką. Często nagrywają dany serial lub program i potem oglądają po kilka odcinków, jeden po drugim.

Znaczna większość – 93% – ogląda telewizję bezpłatnie on-line z wykorzystaniem odpowiedniej aplikacji, niewiele mniej – 86% – ogląda z poziomu strony internetowych, a 83% wybiera telewizję nadawaną w sieci na żywo. Natomiast 79% badanych korzysta z serwisów niepowiązanych z nadawcami. 73% ogląda programy, które już wcześniej miały swoją premierę. Spora grupa wykorzystuje dodatkowe funkcje Smart TV, 64% ich posiadaczy korzysta z odpowiednich aplikacji do oglądania materiałów wideo.

Coraz chętniej płacimy za dostęp do największych filmowych produkcji (51%) oraz popularnych seriali (21%). Internauci posiadający telewizor bez możliwości podłączenia do Internetu najczęściej oglądają programy informacyjne i publicystyczne (91%), sporą popularnością cieszą się również programy dokumentalne (82%). Natomiast w Internecie największym zainteresowaniem cieszą się wiadomości sportowe, a także programy informacyjne i publicystyczne.

Z przeprowadzonych badań wynika, że mimo iż coraz częściej sięgamy po rozwiązania oferowane przez nowe urządzenia, to nadal lubimy również tradycyjną telewizję. Zmieniło się nasze podejście do oglądania ulubionych filmów i programów, klasyczna ramówka nadawcy staję się dla wielu z nas przestarzała i niewygodna, więc korzystamy z możliwości nagrywania materiałów wideo, które potem oglądamy całymi seriami. Obecnie nie tylko telewizory kojarzone są z oglądaniem telewizji, coraz częściej wykorzystujemy do tego inne urządzenia.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.