Telewizory z Firefox OS już podsłuchują Polaków

Telewizory z Firefox OS już podsłuchują Polaków18.05.2015 14:00

Pierwsze telewizory Panasonica z Firefox OS trafiły właśnie do Europy. Wybrane modele dostępne są również w Polsce. Jeśli spodziewaliście się tanich modeli będących odpowiednikami smartfonów z Firefox OS, to byliście w błędzie. Urządzenia Panasonica to wysoka półka, która ma zaoferować świetną jakość obrazu i dźwięku, a dzięki systemowi Firefox OS mają być prawdziwym centrum multimedialnym.

Nowe telewizory Panasonica mogliśmy już zobaczyć na tegorocznych targach CES w Las Vegas. Były to modele Smart TV, które działały pod kontrolą Firefox OS – systemu operacyjnego od Mozilli. Współpraca obu firm trwała ponad rok, czego rezultatem jest interfejs dostosowany dla dużych ekranów. W końcu po 4 miesiącach możemy sami sprawdzić, czy faktycznie udało się obu firmom odpowiednio przystosować Firefoksa OS.

Na oficjalnym blogu Mozilli pojawiła się informacja, że telewizory Panasonic VIERA Smart TV z Firefox OS są właśnie dostępne w Europie. Co bardzo ważne, wybrane modele możemy już znaleźć w polskim sklepie Panasonica. Najdroższym, bo kosztującym 11 tysięcy złotych telewizorem jest TX-55CR730E. Posiada on 55-calowy ekran LED LCD o rozdzielczości 4K i odświeżaniu 1000 Hz. Warto wspomnieć o technologii Local Dimming pozwalającej uzyskać wrażenie większej głębi dzięki intensywnej czerni i delikatnej gradacji. Producent obiecuje również, że dokładniejsze odwzorowanie kolorów i poprawienie przetwarzania obrazu dzięki Studio Master Drive.

W ofercie znajdziemy również model CX700E, który dostępny jest w trzech wersjach, różniących się przekątną ekranu – 55, 50 i 40 cali. Wszystkie ekrany są wykonane w technologii LED LCD i oferują obraz 4K. W przypadku tych modeli Panasonic chwali się odświeżaniem 800 Hz, które ma zaoferować olśniewająca płynność ruchu z doskonałym kontrastem zapewniającym niezwykłe wrażenia wizualne. Dodatkowo mamy do czynienia z technologiami Local Dimming i Studio Master Drive. Cena ponownie nie jest mała. Za 55 cali zapłacimy 7000 zł, za 50 cali 6200 zł, a za najmniejszego 4900 zł. W Polsce dostępny jest również CX680E w wersji 55 i 50-calowej. Pierwsza wersja kosztuje 6600 zł i oferuje obraz 4K, odświeżanie 200 Hz, a także Studio Master Drive. Natomiast za drugi musimy zapłacić 5500 zł. Otrzymujemy to samo, tylko z mniejszym ekranem.

Firefox OS - Smart Solutions for Any Screen Size

Głównym elementem wyróżniającym nowe telewizory Panasonica jest zastosowany system operacyjny. Na tych drogich urządzeniach otrzymujemy Firefoksa OS, znanego przede wszystkim z tanich smartfonów przeznaczonych na rynki rozwijające się. Oczywiście Panasonic wraz z Mozillą zadbali o przystosowanie interfejsu do większych ekranów. Telewizory z Firefox OS potrafią wyświetlać informacje od innych urządzeń domowych, z którymi są połączone. Warto wspomnieć również o funkcji Voice Assistant Pro – wyposażone w nią telewizory nie potrzebują pilota, możemy je obsługiwać za pomocą głosu. Odbywa się to z wykorzystaniem wbudowanych mikrofonów. Mogą one wzbudzać obawy, zwłaszcza u osób ceniących prywatność, ponieważ cały czas nasłuchują otoczenia. Telewizory Panasonica umożliwiają również streaming wideo 4K z popularnych usług VoD, a dzięki upscalerowi Quad-Core Pro obraz w niższej rozdzielczości ma wyglądać jak obraz 4K.

Większość modeli jest już dostępnych, a niektóre pojawią się niebawem. Telewizory nie są tanie, ale patrząc na ich specyfikacje nikt niskiej ceny nie powinien się spodziewać. Ciekawe czy Mozilla na rynku Smart TV poradzi sobie lepiej niż na rynku smartfonów. Szanse jak najbardziej ma, telewizory Panasonica to górna półka (o ile Panasonic nie kłamał w sprawie jakości obrazu), mocna konkurencja dla produktów Samsunga, LG czy Sony. Dodatkowo telewizory Smart TV nie zostały zdominowane przez żaden system operacyjny, tak jak ma to miejsce w przypadku smartfonów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.