Tesla kończy z darmowym i nielimitowanym pakietem Internetu w swoich autach

Tesla kończy z darmowym i nielimitowanym pakietem Internetu w swoich autach29.06.2018 18:46

Ostatnio Tesla nie ma zbyt dobrej karty. Problemy z jakością nowego Modelu 3, oskarżenia o sabotaż przez samego prezesa, a teraz cięcie kosztów poprzez ograniczenie dostępu do darmowego i nielimitowanego internetu w nowych autach. Quo vadis Teslo?!

Ostatni natłok negatywnych informacji na pewno nie poprawia wizerunku Tesli na rynku, zaś jej fani mogą czuć się zaniepokojeni o przyszłość marki. Co prawda na chwilę obecną Elon Musk zapewnia, ze wszystko jest w najlepszym porządku, ale kolejne cięcia kosztów, które odbiją się na wyposażeniu auta i koniec końców, na komforcie użytkowników sprawiają, że można poczuć pewne zaniepokojenie. Co więcej, potencjalni klienci mogą się trochę zniechęcić, bo oferta, zamiast się rozszerzać i poprawiać, staje się coraz uboższa.

Chodzi o stały i nielimitowany dostęp do internetu w autach sprzedanych po 1 lipca tego roku. Nie ma więc mowy o swobodnym korzystaniu z serwisów społecznościowych, strumieniujących muzykę czy też wideo. Za taką wygodę i komfort trzeba będzie dodatkowo zapłacić. A co z tymi, którzy nie będą chcieli płacić comiesięcznego abonamentu? W takich wypadkach system Tesli ograniczy się do korzystania z sieci podczas aktualizacji oprogramowania (tylko tych, które dotyczą bezpieczeństwa) i nawigacji z monitorowaniem natężenia ruchu. Niewiele… Potencjalnie najnowocześniejszy i naszpikowany elektroniką samochód bez dostępu do sieci, to tak jak smartfon bez dostępu do transmisji danych. Owszem, działa, dzwoni, ale 90 procent jego potencjału jest marnowana.

Odcięcie nowych użytkowników od nielimitowanego dostępu do sieci jest niezrozumiałe tym bardziej, że rok korzystania z internetowego pakietu premium to koszt około 100 dolarów. Od teraz klienci będą musieli pokrywać ten koszt z własnej kieszeni. Zapewne przyznacie, że 100 dolarów przy cenie samochodu to kropla w morzu, ale to tak jak dokupowanie dywaników lub obowiązkowej gaśnicy do limuzyny, która kosztuje kilkaset tysięcy złotych. Trochę to się kłóci z definicją premium, którą karmi nas producent.

Co ciekawe, do wspomnianego już problematycznego Modelu 3, aby skorzystać z promocji rocznego nielimitowanego dostępu do sieci za darmo (potem trzeba płacić abonament), będzie trzeba dokupić dodatkowy pakiet wyposażenia w cenie około 5 tysięcy dolarów. Swoją drogą Model 3 miał być dla Tesli windą, która wystrzeli popularność amerykańskiego producenta na nowy poziom. Do tej pory marka była znana z aut premium, „trójka” zaś miała być dostępna dla mniej zamożnych użytkowników. Niestety opóźnienia w produkcji Modelu 3 są ogromne. Niektórzy klienci zdecydowali się nawet na wycofanie wpłaconych zaliczek – dotyczy to około 23 procent niedoszłych klientów, którzy mieli dość czekania.

Nie będziemy nawet wspominać o rekordowych stratach, jakie Tesla zanotowała w I kwartale tego roku. Ale Elon Musk zachowuje spokój i zapewnia, że do końca roku jego firma zacznie zarabiać. Trzymamy kciuki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.