Test MyKronoz ZeFit 3 – niezła opaska sportowa z kiepską aplikacją

Test MyKronoz ZeFit 3 – niezła opaska sportowa z kiepską aplikacją08.08.2017 14:36

Opaski sportowe nie budzą już takich emocji, jak kilka lat temu, ale wciąż cieszą się pewną popularnością i nie brak ich na rynku. MyKronoz także ma w swojej ofercie kilka modeli. Przed Wami ZeFit 3 w wersji uboższej, czyli bez czujnika mierzącego puls.

ZeFit 3 nie jest najnowszą dostępną opaską firmy MyKronoz, ale jeszcze nie zdążyła się zestarzeć. Specyfikacja obejmuje Bluetooth 4.0 BLE, więc nie trzeba się zbytnio przejmować akumulatorem. 80 mAh wystarczy nam na minimum 5 dni (można dojść do 8), jeśli opaska nie będzie w trybie ciągłej synchronizacji ze smartfonem. Warto dodać, że do ładowania potrzebny jest nie tylko kabel USB, ale też specjalna ładowarka. Za śledzenie aktywności odpowiada 3-osiowy akcelerometr, ponadto opaska może wibrować przy powiadomieniach.

Moduł śledzący aktywność ma wymiary 47,5×20×9 mm i nie będzie wyglądał dobrze na szczupłym nadgarstku, ale można wyjąć go z bransolety i nosić inaczej – na przykład w kieszeni. W tej sytuacji przydałaby się też możliwość korzystania z klipsa, co onegdaj zapewniał na przykład Withings Pulse. Urządzenie waży zaledwie 18 g i spełnia normy wodoodporności i pyłoodporności IP67. Producent gwarantuje, że urządzenie będzie działać prawidłowo w temperaturach od -20°C do +40°C – górną granicę mieliśmy okazję sprawdzić, problemów nie było.

Podobnie jak wiele innych pokrewnych urządzeń, ZeFit 3 nie należy do najładniejszych urządzeń pod słońcem i nie będzie pasował do eleganckiego stroju. Mamy jednak możliwość zmieniania bransolet, więc przynajmniej nie będzie problemów z dopasowaniem kolorów. Niestety dodatkowe bransolety to też dodatkowy wydatek.

Argumentem za wyborem tego akurat monitora aktywności ma być kolorowy ekran dotykowy TFT, 160×60 pikseli. Mamy do wyboru oczywiście kilka „skórek” dla zegarka i możemy dotykiem przeglądać dane, powiadomienia albo uruchomić tryb śledzenia snu. Trzeba się przyzwyczaić do wybudzania urządzenia podwójnym stuknięciem w ekran, ale poza tym obsługa jest dość intuicyjna. Ekran reaguje prawidłowo i jest czytelny w słońcu, a siłę podświetlenia można zmienić ręcznie. Niestety imitująca chrom ramka dookoła niego i gładkie szkło ochronne odbijają światło, co przeszkadza na przykład przy prowadzeniu samochodu.

Aplikacja do obsługi ZeFit 3 dostępna jest na Androida, iOS-a i Windows Phone. Jest to też najsłabszy punkt zestawu. Choć działa, sprawia okropne wrażenie – ma niespójny interfejs i „gubi” dane logowania, jeśli długo nie jest uruchamiana. Synchronizacja też nie zawsze działa za pierwszym razem, ale w końcu się udaje.

W aplikacji możemy przejrzeć dane o liczbie kroków w czasie i jakości snu, ustalić cele i przeliczyć spalone kalorie. Trzeba wziąć poprawkę na to, że bransoleta będzie czasem naliczać kroki także podczas ruchów ręką, ale zwykle nie są to duże liczby – w czasie testów było to 100-200 kroków dziennie. Monitorowanie snu działa przyzwoicie i jeśli przymkniemy oko na niekompletne tłumaczenie interfejsu, można z tym żyć.

[1/3]
[2/3]
[3/3]
[1/2]
[2/2]

W ustawieniach możemy ponadto zmienić tarczę zegarka, ustalić dzienne cele aktywności, wprowadzić swoje dane i wybrać które powiadomienia będą dostępne na opasce. Można również uruchomić alarm pozwalający znaleźć smartfon oraz włączyć aparat i zrobić zdjęcie korzystając z opaski – funkcja praktyczna, ale trudno się do niej dostać.

O ile sprzęt wydaje się być przyzwoitej jakości, niedopracowana aplikacja utrudnia korzystanie z niego. To częsta przypadłość w tej klasie urządzeń i podejście MyKronoz nie nastraja optymistycznie. ZeFit 3 sprawdzi się jako drobiazg do śledzenia aktywności, ale niekoniecznie jako odbiorca powiadomień.

Plusy
  • Wymienne bransolety
  • Solidne zapięcie
  • Czytelny ekran dotykowy
Minusy
  • Niedopracowana aplikacja
  • Wymaga własnej ładowarki
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.