Tinder stawia na AI: sztuczna inteligencja ma umówić nas na idealną randkę

Tinder stawia na AI: sztuczna inteligencja ma umówić nas na idealną randkę23.02.2017 00:11
Mariusz Błoński

Tinder powstał jako aplikacja, dzięki której mogą się spotkać ludzie, którzy bez niego nigdy by się nie spotkali. Cokolwiek autor tych słów miał na myśli faktem jest, że Tinder stał się najpopularniejszym serwisem randkowym, z którego za pomocą smartfonów korzysta około 600 milionów osób.

Na razie Tinder bazuje na bardzo prostym schemacie. Aplikacja dopasowuje osoby pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Jednak już wkrótce może się to zmienić. Sean Rad, jeden z założycieli Tindera, jest obecnie przewodniczącym zarządu zarówno Tindera jak i firmy Swipe Ventures. Zadaniem tej drugiej jest kupowanie technologii, które mogą przydać się w serwisie randkowym. Także technologii związanych ze sztuczną inteligencją.

To może brzmieć nieprawdopodobnie, ale za pięć lat Tinder może być tak dobry, że na pytanie „Hej, Siri, co tam dzisiaj w planach?” usłyszymy odpowiedź: „Na końcu ulicy mieszka ktoś, kim możesz być zainteresowany. Ty ją również możesz zainteresować. Ona ma dzisiaj wolny wieczór, oboje lubicie tę samą kapelę, która właśnie ma dzisiaj koncert, mam kupić bilety?” – stwierdził Rad podczas konferencji Start-Up Grind.

Chyba przyjdzie nam się pogodzić z tym, że technologia może wyręczyć nas w wielu czynnościach, które dotychczas wydawały się ludzką domeną. W rzeczach tak trudnych do uchwycenia, jak określenie czy i dlaczego ktoś nas pociąga. Można się oczywiście oburzać, że to pójście na łatwiznę, pozbawianie całego procesu poznawania innych ludzi z tajemnic, romantyzmu, dreszczyku emocji. A można też stwierdzić, że tak naprawdę ludzie robią to od lat.

Osoby samotnie wychodzące do barów czy na dyskoteki często chodzą tam właśnie po to, by kogoś poznać, a sam fakt, że są same to sygnał, czym są zainteresowane. Na amerykańskich kampusach znany jest koncept „imprez sygnalizacji świetlnej”, kiedy to studenci wychodzą wieczorem ubrani w kolor zielony, żółty lub czerwony. Czerwony oznacza „w szczęśliwym związku”, zielony to „singiel poszukuje”, a żółty to sygnalizacja stanu pośredniego. Jak więc widzimy nie potrzeba sztucznej inteligencji by bez potrzeby wypytywania i poznawania konkretnej osoby – a zatem i bez ryzyka odrzucenia – poznać jej stan cywilny i zamierzenia. Kto chce, znajdzie sposób na zasygnalizowanie otoczeniu jakie ma plany na wieczór czy na całe życie.

Tinder i inne tego typu serwisy muszą się rozwijać, proponować nowe rozwiązania i usługi, jeśli chcą utrzymać się na topie. Stąd pomysł na zaprzęgnięcie do pracy sztucznej inteligencji. Dzięki niej najpopularniejszy obecnie serwis randkowy chce pokonać depczącą mu po piętach konkurencję, taką jak np. Bumble, który reklamuje się hasłem „zmieniamy reguły gry”. Tam mężczyzna może jedynie dać kobiecie znać, że jest zainteresowany. Jeśli ona w ciągu 24 godzin się nie odezwie, nawiązanie z nią kontaktu za pośrednictwem Bumble'a już nigdy nie będzie możliwe i zniknie ona z naszej listy. Z czasem przekonamy się, czy sztuczna inteligencja wygra z nowatorskimi pomysłami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.