To koniec Facebooka. Zmienia nazwę na Meta

To koniec Facebooka. Zmienia nazwę na Meta28.10.2021 21:03
Mark Zuckerberg ogłosił zmianę nazwy koncernu
Źródło zdjęć: © Getty Images | Chip Somodevilla

Założony na początku 2004 roku Facebook przez ponad 17 lat był znany pod swoją pierwotną nazwą. Jedyną modyfikacją było usunięcie z niej "the" na początku działalności. Użytkownicy, a zwłaszcza inwestorzy i udziałowcy będą jednak musieli zaakceptować znacznie większą różnicę. Facebook zmienia bowiem nazwę na Meta.

Był Facebook, będzie Meta. Ogłoszona przez Marka Zuckerberga zmiana dotyczy całego koncernu, do którego należą poszczególne usługi, marki i produkty. Te – a zatem także nazwa serwisu społecznościowego – pozostaną bez zmian.

Z praktycznego punktu widzenia ogłoszona zmiana ma większe znaczenie dla inwestorów, niż zwykłych użytkowników. Ci będą, jak do tej pory, korzystali po prostu z Facebooka, należącego do koncernu Meta.

Zmianę tę można porównać do powstania przed laty spółki Alphabet, grupującej produkty Google’a. W jej przypadku również rozdzielono nazwę wielkiego koncernu od nazwy jego produktów, co – z punktu widzenie użytkowników – przebiegło w zasadzie niezauważalnie.

Facebook zmienia nazwę na Meta. Dlaczego?

Potrzebę zmian Mark Zuckerberg uzasadnił faktem, że aktualna marka jest zbyt mocno związana z serwisem społecznościowym, by prawidłowo oddać pełne spektrum produktów, działań i obszarów zainteresowań koncernu.

Nazwa Meta ma odzwierciedlać "metawersum" - wizję cyfrowego wszechświata, w którym interakcje podejmowane przez użytkowników mają wpływać na świat fizyczny.

Można przypuszczać, że zmiana wynika również z chęci poprawy wizerunku spółki. Od lat ciążą na nim różnego rodzaju skandale związane z prywatnością, wykorzystaniem danych czy niekorzystnym wpływem Facebooka na różne dziedziny życia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.