To koniec romansu YouTube i Google+. Oba serwisy oddalają się od siebie

To koniec romansu YouTube i Google+. Oba serwisy oddalają się od siebie28.07.2015 10:16
Redakcja

Najnowsze informacje napływające wprost z Google zapewne ucieszą wielu użytkowników zarówno serwisu YouTube, jak i sieci społecznościowej Google+. Firma zdecydowała, że obie te usługi nie powinny być ze sobą ściśle powiązane i zmieniła kilka mechanizmów. W efekcie unikniemy mieszania komentarzy, a także konieczności zakładania zupełnie zbędnych profili.

Jak do tej pory kwestia komentowania materiałów na YouTube zmieniała się kilkukrotnie. Jeszcze w 2013 roku, gdy Google próbowało wszystkimi możliwymi sposobami reklamować swoją sieć społecznościową, wymuszało na użytkownikach stosowanie profili z Google+. Wielu osobom się to nie spodobało. Od dłuższego czasu konto takie nie jest wymagane, niemniej komentarze są zupełnie wymieszane. Jeżeli skomentujemy film, informacja o tym wyświetli się na naszym profilu na Google+, co zaburza czytelność strumienia. Użytkownikom YouTube nie podoba się z kolei to, że pod filmami znajdują się komentarze osób z sieci społecznościowej.

Ten miszmasz został właśnie zakończony. Od teraz komentarze napisane na YouTube będą się pojawiały jedynie w tym serwisie, a te dodane w Google+ jedynie w sieci społecznościowej. Co prawda takie wyraźne odseparowanie może to wydawać się rozwiązaniem dziwnym, ale faktem jest, iż dwie grupy użytkowników korzystających z tych usług są najczęściej zupełnie inne. Oprócz tego Google pochwaliło się poprawą algorytmu, który automatycznie usuwa komentarze uznawane za mało wartościowe śmieci. W efekcie już teraz przyniosło to 35-procentowy spadek liczby negatywnych ocen komentarzy. Pozostałe zmiany są istotne także dla twórców filmów. Już niebawem nie będziemy potrzebowali konta na Google+ aby umieszczać filmy i tworzyć własny kanał.

Tak naprawdę zmiany zapoczątkowane na YouTube to jedynie początek. Korporacja zauważyła, że o ile użytkownicy chcą używać jednego konta Google do wielu różnych usług, o tyle większość z nich w ogóle nie jest zainteresowana tworzeniem dodatkowego profilu w ramach sieci społecznościowej Google+. Niebawem będziemy w stanie kompletnie usunąć nasz profil, bez utraty jakichkolwiek danych z innych usług, także YouTube. Na razie jeszcze nie powinniśmy tego robić – firma zastrzega, że będziemy mogli skorzystać z tej funkcji bezpiecznie w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Firma coraz wyraźniej oddziela własną sieć społecznościowa od innych usług. Od jesieni zeszłego roku wydzieliła z niej komunikator Hangouts, a w ostatnim czasie także moduł odpowiedzialny za przechowywanie zdjęć w chmurze. Plany pokonania Facebooka się nie udały, teraz pozostaje więc istnienie i oferowanie sieci o nieco innym zastosowaniu. Ta nie jest jednak pozostawiona sama sobie i skazana na powolną śmierć: w ostatnim czasie firma dodała do niej grupowanie materiałów przy pomocy kolekcji, a klient mobilny wciąż otrzymuje aktualizacje i poprawki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.