To przerażające: kierowcy wolą dobre radio od większego bezpieczeństwa jazdy

To przerażające: kierowcy wolą dobre radio od większego bezpieczeństwa jazdy12.07.2016 19:34

Jakie cechy świadczą o dobrym samochodzie? Z pewnością jest to komfort, sprawny i ekonomiczny silnik, a także niska awaryjność. Przy wyborze powinniśmy również kierować się systemami bezpieczeństwa. No właśnie, powinniśmy, ale współcześni klienci wolą multimedia i pytają dealerów głównie o współpracę z ich smartfonem.

Jak już wielokrotnie wspominaliśmy – nowoczesne auta to komputery na kółkach. Wyposażone są one w masę elektroniki, tysiące kabli i multum czujników. To wszystko oczywiście by zwiększyć komfort poruszania się oraz zapewnić kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo. Wbudowane systemy potrafią wykryć przeszkodę, rozpocząć proces hamowania czy utrzymać bezpieczną odległość od innych pojazdów.

Kupując samochód, rozważny kierowca zwraca uwagę na zapewniany poziom bezpieczeństwa. Niestety tych zdrowo myślących klientów jest coraz mniej. Według badań przeprowadzonych przez What Car?, brytyjski magazyn motoryzacyjny, klienci kierują się zupełnie czymś innym. Z danych wynika, że prawie czterokrotnie więcej kierowców zwraca uwagę przede wszystkim na gadżety. Ważniejsza jest kompatybilność pokładowego systemu rozrywki z Apple CarPlay czy Android Auto, aniżeli wykrywanie przeszkód czy utrzymywanie toru jazdy.

Po przyjrzeniu się liczbom, jesteśmy wręcz przerażeni. Przykładowo 60% klientów w ogóle nie chce dopłacać do opcjonalnych systemów bezpieczeństwa. Natomiast 64% woli zapłacić za system nawigacji z bajerami, a ponad 50% sięga do kieszeni by mieć radio DAB. Warto zwrócić uwagę, że za podobną sumę wyposażyliby swój samochód w automatyczny system hamowania.

Według Jima Holder, redaktora naczelnego What Car?, kierowcy na co dzień zdają sobie sprawę, że bezpieczeństwo jest priorytetem. Jednak zapominają o tym podczas kupowania samochodu. Wówczas uwagę klientów przykuwają systemy multimedialne i dodatki wpływające na komfort podróżowania. Nie powinno to do końca dziwić, większy wyświetlacz, lepsze radio czy możliwość łączenia przez Bluetooth, to elementy, których obecność odczujemy niemal od razu. Natomiast zbyt pewni swoich możliwości, jesteśmy przekonani, że tak naprawdę asystent hamowania będzie nam zbędny.

Polskie Drogi #48

Niestety, to właśnie ta zbyt duża pewność siebie często doprowadza do tragedii. Budzimy się dopiero po fakcie i wówczas uświadamiamy sobie, że jednak gdybyśmy wzięli wykrywanie przeszkód, to uniknęlibyśmy wypadku. Wystarczy poszukać na YouTube, do jak wielu incydentów dochodzi, w tym również na polskich drogach. Wielu z nich dałoby się uniknąć albo zmniejszyć ich skutki, gdyby tylko wbudowany czujnik wysłał komputerowi informację, że może dojść do groźnego wypadku.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.