Toshiba: 99% naszych biznesowych klientów wybiera Windows 7

Toshiba: 99% naszych biznesowych klientów wybiera Windows 709.10.2013 13:58

Kilka dni temu Jeff Kagan, znany analityk branży PC uznał, żeWindows 8 jest dowodem na to, że Microsoft chce być innowacyjny –a jego ambiwalentnie przyjmowany interfejs użytkownika to odpowiedźna zmiany w świecie IT i wzrost popularności urządzeń z ekranamidotykowymi. Czy jednakfaktycznie zaszły jakieś zmiany w świecie IT? Wbrew medialnej nagoncena tradycyjne interfejsy i promowanie na każdym kroku dotykowejprzyszłości, klienci i tak wybierają klasykę. Przynajmniej kliencijapońskiej Toshiby, której szefowa marketingu Cindy Zwerlingprzyznała, że innowacje słabo się sprzedają.Dla biznesowych linii produktówToshiby Windows 8 to wciąż odległa przyszłość –obecnie 99% korporacyjnych klientów firmy wybiera komputery z Windows7. Istnieją co prawda nisze, w których znaleźć można użytkownikówtabletów i urządzeń hybrydowych, spośród których niektórzy korzystająz Windows 8, jednak standardowy notebook to Windows 7– podkreśliła Zwerling.[img=toshiba-laptop]Najwyraźniej nikt wśródbiznesowych klientów nie przejmuje się tym, że oficjalne wsparcie dla„siódemki” zakończy się w styczniu 2015 roku, zaśostatnie aktualizacje bezpieczeństwa zostaną wydane w 2020 roku –a przecież jest to wciąż najpopularniejszy system operacyjny naświecie, z którego korzysta ponad 45% internautów (dla porównania, zWindows 8 około 8%). Jeśli te trendy szybko nie ulegną zmianie, tomożemy w 2020 roku spodziewać się powtórki z rozrywki, jaką zapewniławieloletnia hegemonia Windows XP na rynku systemów operacyjnych, iktóry z trudem (wciąż ponad 30% internautów korzysta z XP) jest terazwycofywany.Redmond jednak nie zamierzazaprzestać forsowania swoich innowacji. Podczas ostatniego GartnerSymposium ITXpo, wystąpił Steve Ballmer, broniąc krytykowanej przezOEM-y polityki swojej firmy i przedstawiając nową wizję biznesową, wktórej Microsoft nie jest jedynie producentem oprogramowania, leczstaje się integratorem, łączącym sprzęt, interfejsy, narzędziadeweloperskie, by stworzyć jednolitą platformę Windows w corazbardziej różnorodnym świecie.To oczywiście nawiązanie doplanów unifikacji systemów Windows dla różnych ekranów poprzezwspólne interfejsy programowania i jeden sklep z aplikacjami, ale nietylko – to także starania na rzecz wprowadzenia znanych zWindows narzędzi na platformy innych producentów, szczególnie iPada,który już niebawem doczekać się ma natywnej wersji Microsoft Office.Dlatego też Ballmer jest przekonany, że nie ma zasadniczej różnicypomiędzy klientem biznesowym a indywidualnym: ludzie toludzie, są ludźmi w swojej pracy i w życiu osobistym. Klienci chcązintegrowanego życia –stwierdził szef Microsoftu, wskazując jako przykład takiej integracjipołączenie komunikatorów Skype i Lync.Zintegrowane życie dla Ballmerasięga bowiem daleko poza zwykłe IT – ludzi z laptopami Toshibyz Windows 7, którzy jednak wciąż korzystają z papierowych notatnikówi długopisów. Jego zdaniem wciąż nie przekształcono sposobu, w jakiludzie korzystają z cyfrowych technologii, ale to oznacza jedynie, żeMicrosoft wciąż ma tu wiele do zrobienia. Pomyślcie o tym,jak radzimy sobie z codziennymi zadaniami – widzimy tu całąlistę aktywności, które mogłyby być sterowane przez oprogramowanie,czyniąc nas silniejszymi –uznał Ballmer, przestawiając się przy tym jako wielki zwolenniksystemów z wbudowanymi rysikami.Niebawem jednak to już nieBallmer będzie u steru Microsoftu, a nowy szef będzie musiałprzemyśleć dziedzictwo swojego poprzednika. Czy naprawdę nie mazasadniczych różnic między klientem biznesowym a indywidualnym, i czynaprawdę chcemy tak bardzo integrować swoje życie, by zatracićrozróżnienie, czy żyjemy swoim życiem, czy też żyjemy życiem firmy?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.