Trochę oprogramowania i zwykła kamerka 2D będzie jak Kinect

Trochę oprogramowania i zwykła kamerka 2D będzie jak Kinect14.08.2014 13:39

Jeżeli komuś wydawało się dziwne, że po wielu miesiącach wmawiania nam, iż Xbox One oraz nowy Kinect to para nie mogąca bez siebie po prostu funkcjonować, nagle Microsoft zaoferował tańsze zestawy z konsolą bez usprawnionego sensora (za 1699 złotych na Polskę), to teraz sprawa nieco bardziej się chyba wyjaśniła. Firma opracowuje oprogramowanie, które wraz z kilkoma drobnymi modyfikacjami sprzętowymi umożliwi uzyskanie funkcjonalności Kinecta z użyciem dowolnej kamerki internetowej czy nawet tych wbudowanych w smartfony. Montaż prototypu nie zajmuje więcej, jak 10 minut.

Learning to Be a Depth Camera for Close-Range Human Capture and Interaction

Rozwiązanie na razie oczywiście raczkuje, ale niedługo może wreszcie doprowadzić do upowszechnienia się sterowania komputerem gestami, zagrażając między innymi projektom takim jak Leap Motion. Na skakanie przed ekranem przyjdzie jeszcze zdecydowanie czas. Warto pamiętać, że Microsoft już dawno zapowiadał, iż chciałby widzieć Kinecta chociażby w laptopach, czego efektem jest właśnie rozwijana po cichu technologia. Co najlepszej, na razie zbytniej kombinatoryki w tym wszystkim nie ma.

System opiera się na podczerwieni i wraz z oprogramowaniem wyłapującym oraz interpretującym ruch pozwala na określenie położenia rąk czy twarzy w bezpośredniej bliskości kamerki. Na tym etapie opracowywania rozwiązanie już świetnie radzi sobie z różnorakimi standardowymi warunkami panującymi w pomieszczeniu komputerowca (mrok, półmrok lub ostre światło lampki), a także jest dokładne na tyle, aby umożliwić odczytywanie mimiki. Od biedy można się także pobawić w swoiste motion capture, skanując fragmenty ciała i przenosząc je do programu graficznego. Jakość modelu 3D niemniej nie powala. Trzeba zaznaczyć, że projektanci zakładają, iż system będzie się uczył użytkownika, więc z czasem jego dokładność znacznie wzrośnie. Skupiają się obecnie czysto na interakcji, więc prototyp bardzo słabo radzi sobie z przedmiotami.

Warto w tym miejscu wspomnieć o przynajmniej jeszcze jednym projekcie, który wiąże się z rozpoznawaniem ruchów. Microsoft kombinuje też z przenoszeniem mimiki na wirtualne postacie, dzięki czemu niebawem wcielimy się w psa czy bohatera gry, która wykorzystywać będzie rozwiązania rodem z Redmond, albo cofniemy się do czasów... dzieciństwa.

Controllable High-Fidelity Facial Performance Transfer

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.