TVP wzięła się za blokowanie adblocków – chce zrekompensować sobie koszty produkcji i emisji

TVP wzięła się za blokowanie adblocków – chce zrekompensować sobie koszty produkcji i emisji16.01.2017 10:20

Telewizja Polska nie tylko chce być nieustannie finansowana zprzymusowej daniny publicznej, dla niepoznaki nazwanej „abonamentemradiowo-telewizyjnym”, lecz szuka także pieniędzy na rynkureklamowym, by rekompensować sobie koszty produkcji i emisji. O ilewidzowie przed telewizorami zrobić zbyt wiele z tym zrobić niemogą, to ci internetowi są znacznie gorsi: instalują w swoichprzeglądarkach dodatki, które z emitowanych treści potrafiąwyciąć niepodobające im się treści – przede wszystkim reklamy.TVP mówi jednak temu dość. Uruchomiła system blokowania blokerówreklam, który póki co działa całkiem nieźle.

Materiały dostępne w serwisach vod.tvp.pl oraz sport.tvp.pl mogąbyć teraz oglądane tylko przez tych, którzy wyłączą wszelkieblokady reklam w przeglądarkach. Pozostałym wyświetlany jestprzesłaniający materiał wideo komunikat, nakazujący wyłączenieblokowania reklam.

Komunikat o blokowaniu reklam, wyświetlany po wykryciu niepożądanego rozszerzenia
Komunikat o blokowaniu reklam, wyświetlany po wykryciu niepożądanego rozszerzenia

Prawdopodobnie korzystasz z wtyczki blokującej reklamy. W tensposób ograniczasz sobie dostęp do naszych treści wideo. Wyłączodpowiednią wtyczkę w przeglądarce i odtwarzaj bez problemów.Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak wyłączyć blokowanie reklam– musimy przeczytać, patrzącna odtwarzane treści. Co warte podkreślenia, blokada adblockeradziała naprawdę dobrze: radzi sobie nie tylko z najpopularniejszymAdBlock Plusem, ale też z innymi rozszerzeniami, w tym µBlockiemOrigin, Adguardem i wbudowaną blokadą Opery. Póki co jedynieodpowiednie ustawienie NoScripta pozwala obejść zastosowanezabezpieczenie i oglądać treści wideo bez reklam i bezprzeszkadzającego komunikatu.

TVP zdaje sobie sprawę, że komunikat można „zniknąć” – i zapowiada dalsze kroki
TVP zdaje sobie sprawę, że komunikat można „zniknąć” – i zapowiada dalsze kroki

Centrum informacyjne TelewizjiPolskiej usprawiedliwia wprowadzone zmiany i zapowiada dalszą walkęz blokerami reklam. Powodem blokowania adblockerów mają być kosztyprodukcji telewizyjnej oraz koszty techniczne emisji internetowej,które powinny być rekompensowane przychodami. TVP zakłada, że jejunikatowe treści, które nie mają swoich odpowiedników na innychserwisach (przynajmniej tych legalnych) same się obronią i odsetekużytkowników adblocków znacznie zmaleje. Alternatywą jestprzyspieszenie rozwoju modelu dostępu płatnego (za treść, oraz wformie abonamentu). Czyżby Telewizja Polska sugerowała, że zaswoje tworzone z przymusowej składki abonamentowej treści wInternecie nakaże dodatkowo płacić?

Decydenci TVP przyznają, żezdają sobie sprawę z możliwości technicznych niektórychprzeglądarek, w tym możliwości usunięcia wyświetlanegokomunikatu. To tylko kwestia czasu, kiedy wszystkie przeglądarkibędą potrafiły usuwać takie „przeszkadzajki”. Zapowiadająwięc dalsze kroki, których natury nie ujawniono – poinformowani onich zostaniemy w stosownym czasie. Wiemy jedynie, że strategiawalki z adblockami będzie uzależniona od efektów obecnej strategiii działań innych wydawców internetowych.

Spodziewajmy się więc kolejnegowyścigu zbrojeń. Polscy internauci należą do najchętniejkorzystających z blokerów reklam, zaangażowani są też w ichulepszanie i rozwój filtrów. Teraz pozostaje więc czekać naodpowiedź autorów blokujących reklamy dodatków.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.