Twitter bez limitu długości wiadomości? Serwis rozważa poważne zmiany

Twitter bez limitu długości wiadomości? Serwis rozważa poważne zmiany30.09.2015 12:26
Redakcja

Różne internetowe głosy ćwierkają, że w niedalekiej przyszłości jedna z bardzo popularnych usług internetowych może ulec znacznym przeobrażeniom. Charakterystyczną cechą Twittera jest narzucony z góry limit długości wiadomości wynoszący 140 znaków. To właśnie ten element może zostać zmieniony, wszystko to natomiast w celu przyciągnięcia do usługi nowych użytkowników.

Serwis zadebiutował w 2006 roku i szybko zdobył sporą popularność. Pozwala on na mikroblogowanie, jest w tym celu wykorzystywany przez miliony użytkowników. Krótkie wiadomości spowodowały również to, że stał się centrum szybkich informacji. Często nie znajdziemy ich na oficjalnych kanałach komunikacyjnych, zamiast tego przedstawiciele firm, świadkowie jakichś nietypowych wydarzeń czy politycy informują o istotnych sprawach właśnie przez ćwierkanie na Twitterze.

Charakterystyczną cechą usługi jest odgórny limit długości wiadomości. Musimy zmieścić się w 140 znakach. Oznacza to, że powinniśmy skupić się na informacji, a zarazem maksymalnie uprościć naszą wypowiedź. Nie dziwią więc liczne skróty przypominające orwellowską nowomowę, które szybko pojawiły się na Twitterze i są w nim szeroko wykorzystywane. Wszystko to może się jednak zmienić. Jak donosi Re/code, właściciele serwisu pracują nad nową usługą, która pozwoli na umieszczanie dłuższych wpisów – nie musi oznaczać to zupełnie nowego serwisu, użytkownicy najprawdopodobniej będą mogli umieszczać dłuższe wiadomości właśnie na Twitterze.

Tak naprawdę Twitter już teraz pozwala na umieszczanie dłuższych wiadomości niż wspomniane 140 znaków. Linki ani pseudonimy wskazujące na inne osoby nie są wliczane, w praktyce wpisy są więc nieco dłuższe. Bez tego nie byłoby możliwe przekazywanie niektórych treści, znacznie utrudnione zadanie mieliby także reklamodawcy, którzy korzystają z serwisu. Twitter musi natomiast poszukiwać kolejnych sposobów na pozyskiwanie nowych użytkowników – konkurencja jest bardzo silna, a usługa, choć ma ugruntowaną pozycję, może ją szybko stracić.

Latem stanowisko dyrektora firmy objął Jack Dorsey, który jest otwarty na różne pomysły. Pytanie natomiast brzmi: czy wydłużenie limitu wiadomości jest właśnie tym, czego potrzebuje obecnie Twitter w celu utrzymania swojej pozycji? Użytkownicy potrzebujący więcej miejsca na wyrażenie swoich myśli i opinii korzystają już z np. Facebooka, Google+ czy LinkedIn. Zmiana głównej zasady funkcjonowania serwisu może mu więc wyjść czkawką i doprowadzić do tego, że Twitter stanie się narzędziem do wszystkiego, a zarazem zupełnie do niczego.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.