Twitter chce być jak Snapchat i wprowadza wirtualne naklejki

Twitter chce być jak Snapchat i wprowadza wirtualne naklejki28.06.2016 12:01
Łukasz Maślanka

Kto może, ten rozpycha się łokciami i nie waha się sięgać nawet po pomysły konkurencji w walce o większy kawałek tortu na rynku aplikacji społecznościowych. Twitter, który uważany jest za marudera w tym wyścigu, stara się pokazać, że może być ciekawym miejscem nie tylko dla rozgadanych polityków i dziennikarzy, ale też dla młodzieży. Dlatego na popularnym „ćwierkaczu” już wkrótce pojawią się naklejki, którymi będzie można ozdobić publikowane tam zdjęcia. To pomysł, który otwarcie nawiązuje do rozwiązań znanych np. ze Snapchata, ale też z Facebooka.

O swoim nowym pomyśle Twitter informuje na blogu. Zabawa z naklejkami na zdjęciach ma być prosta: przed opublikowaniem fotografii będzie można skorzystać z bogatej bazy emotikonów oraz naklejek, nanieść je na plik, przesuwać, zmieniać rozmiar, obracać itp. Po zakończeniu pracy, edytowane zdjęcie opublikujemy na Twitterze.

Coming soon! Unleash your creativity by adding fun #Stickers to your photos on Twitter: https://t.co/Ph92Oivyhy pic.twitter.com/NZoM6nHenD

— Twitter (@twitter) 27 czerwca 2016Ponadto, Twitter chce, aby użytkownicy naklejek na jego łamach stworzyli źródło inspiracji i kreatywności. Ma temu służyć hashtag #Stickers: jeśli dodamy go do posta ze zdjęciem ozdobionym nowymi efektami, wówczas będzie on widoczny na dostępnej publicznie liście.

Nie wiadomo, kiedy zapowiadane nowości zostaną oficjalnie udostępnione. Według Twittera, ma to się stać w ciągu najbliższych tygodni, gdy wydane zostaną nowe wersje aplikacji mobilnej na Androida oraz iOS. Z kolei w „ćwierkaczu” na przeglądarki będzie można przeglądać fotografie ozdobione naklejkami i emotikonami.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że duże serwisy społecznościowe za wszelką cenę starają się utrzymać wizerunek „cool”, chcąc przekonać do siebie jak największą grupę młodszych użytkowników. Wydaje się, że na tym polu Facebook ma godnego rywala, czyli rosnącego w siłę Snapchata. Ten ostatni cały czas dodaje nowe możliwości, m.in. animowane nakładki na twarz użytkownika, gdy kręcimy snapy za pomocą przedniej kamery smartfonu. Na Facebooku z kolei sporo jest już naklejek i emotikonów, które możemy wstawiać np. w odpowiedzi na komentarze. Także awizowany przez Google na konferencji I/O 2016 komunikator Allo ma oferować sporo możliwości, jeśli chodzi o komunikowanie się za pomocą obrazów, emotek oraz naklejek. Pytanie tylko, czy lepiej szukać własnej drogi czy też dostarczać użytkownikom to samo, co już ma konkurencja. Ale o tym zdecydują już, rzecz jasna, sami użytkownicy, za pomocą swoich smartfonów i wyboru ulubionych aplikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.