Uber – zmiany dla kierowców odczują także pasażerowie

Uber – zmiany dla kierowców odczują także pasażerowie07.11.2017 16:11
Jan Mentel

Uber wprowadza zmiany, które na celu mają sprawić, by kierowcom pracowało się lepiej. Do dobrych wiadomości na pewno można zaliczyć dodanie funkcji czatu. Niestety pozostałe punkty, które zaczynają obowiązywać od dzisiaj, mogą oznaczać znaczne pogorszenie się sytuacji pasażerów.

Z pewnością wprowadzenie skróconego czasu za oczekiwanie nie jest dobrą wiadomością dla wszystkich korzystających z Ubera. Od dzisiaj już po 2 minutach od przyjazdu kierowcy aplikacja zacznie naliczać dodatkowe opłaty i skończy w momencie rozpoczęcia kursu.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku anulowania kursu. Dotychczas pasażerowie mogli zrezygnować z przejazdu do 5 minut od wezwania kierowcy bez ponoszenia dodatkowych opłat. Teraz czas skrócono do 2 minut. Na swoje usprawiedliwienie przedstawiciele firmy podają statystyki z pilotażowego programu, który przeprowadzono we Wrocławiu oraz Krakowie. W efekcie w obu tych miastach odwoływanie kursów spadło o 3 procent.

Kolejnym punktem, który może oznaczać utrudnienia dla pasażerów, są powiadomienia o długich przejazdach. Uber zaznacza, że kierowcy otrzymują powiadomienie o celu podróży dopiero po zaakceptowaniu kursu. Teraz aplikacja, zanim kierowca zdecyduje się na przyjazd, poinformuje go o szacowanym kursie, jeżeli długość przejazdu przekraczać będzie 45 min. Dla pasażerów może to oznaczać trudniejsze znalezienie kierowcy na dłuższe kursy.

Firma zdecydowała się także na udostępnianie trasy przejazdu kierowcy. W tym przypadku możliwość włączania i wyłączania funkcji informowania wybranych osób o lokalizacji kierowcy podyktowana jest zwiększeniem ich bezpieczeństwa. Z drugiej strony może być to jednoznaczne z naruszaniem prywatności pasażerów.

Uber twierdzi również, że znacznie udoskonalono system ocen kierowców. Od dzisiaj, jeżeli negatywna opinia wynikać będzie z np. błędu aplikacji lub innych czynników, na które kierowca nie ma wpływu, nie będzie ona miała wpływu na ogólną notę. Przedstawiciele jednocześnie informują, że nadal wszystkie skargi analizowane będą przez zespół Ubera.

Jedyną zmianą, która bezpośrednio dotyka jedynie kierowców, jest wprowadzenie automatycznego przypomnienia o konieczności odnowienia dokumentów. Aplikacja przypomni o konieczności wprowadzenia informacji do systemu o okresowym badaniu technicznym czy aktualnym zaświadczeniu o ubezpieczeniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.