Ubisoft chce skończyć ze sprzedażą kluczy do gier. Proponuje inne rozwiązanie

Ubisoft chce skończyć ze sprzedażą kluczy do gier. Proponuje inne rozwiązanie04.05.2019 12:14
Fot. Materiały prasowe

Klucz aktywacyjny jest najprostszym sposobem na zakup cyfrowej wersji gry poza macierzystą platformą, ale firmie Ubisoft się taki stan rzeczy nie podoba. Uważają, że sprzyja rozwojowi szarej strefy, rozumianej przez handel kluczami nabytymi za pieniądze pochodzące z kradzieży. Dlatego francuski wydawca i deweloper ma pomysł alternatywny.

Ubisoft chce przygotować dla autoryzowanych sprzedawców zautomatyzowany system aktywacji, dodający grę bezpośrednio do konta Uplay nabywcy. Kupujący będzie musiał zalogować się do Uplay w obrębie witryny sklepu, a gra od razu po zakupie dołączy do biblioteki.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, Ubisoft nawiązał współpracę z Genba Digital. Dostawcą rozwiązania zwanego "cichą aktywacją klucza". W tej chwili Genba współpracuje z 10 detalistami, w tym Fanatical oraz GamersGate. Jednak wkrótce lista partnerów powinna zostać istotnie rozszerzona. W procesie tym sprzedawca nie dysponuje żadnymi kluczami, a tylko czymś na kształt tokena, który jest ponoć bezużyteczny w przypadku kradzieży przez osobę trzecią.

"Tom Clancy's The Division 2" jest dostępne nie tylko w sklepie Uplay, ale także Epic Games Store. Co w tym przypadku? / Fot. Materiały prasowe
"Tom Clancy's The Division 2" jest dostępne nie tylko w sklepie Uplay, ale także Epic Games Store. Co w tym przypadku? / Fot. Materiały prasowe

Wiele pytań, mało odpowiedzi

Nie wiadomo tylko, jak zasada braku kluczy ma się do innych niż Uplay platform, na których również znajdziemy produkcje Ubisoftu. Mowa przede wszystkim o Steamie oraz Epic Games Store. Jeśli z rynku znikną wyłącznie klucze Uplay, to znając popularność ofert aukcyjnych czy sklepu G2A, można spodziewać się wyłącznie spadku popularności własnościowego klienta Ubi.

Wątpliwości budzi ponadto sam mechanizm logowania. Jasnym jest, że w torze zakupowym trzeba będzie podać hasło do konta Uplay. (Sklep musi przecież w jakiś sposób uzyskać autoryzację na koncie, aby dodać do niego grę). Wątpliwe, aby tego rodzaju pomysł spodobał się użytkownikom. No i zawsze pozostają obawy o zabezpieczenia. Kolejny system wymagający logowania to kolejna okazja dla crackerów, jak również nieuczciwych sprzedawców.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.