UKE chce ukrócić sprzedawanie „kotów w worku” przez operatorów

UKE chce ukrócić sprzedawanie „kotów w worku” przez operatorów28.09.2012 14:17

Dziś kończy się okres oczekiwania Urzędu Komunikacji Elektronicznej na uwagi przedsiębiorstw telekomunikacyjnych do memorandum o jakości usług. Projekt memorandum jest wynikiem pracy regulatora i zainteresowanych podmiotów prowadzących działalność na rynku telekomunikacyjnym w Polsce, co ma na celu opracowanie wymagań dotyczących informacji o jakości i dostępie usług — krótko mówiąc chodzi o to, żeby klient decydując się na łącze od danego dostawcy wiedział jakie transfery są możliwe w jego miejscu zamieszkania. Memorandum obejmie wykaz i definicje różnych wskaźników jakości usług, opis metodologii pomiaru i sposób podawania ich do wiadomości publicznej, na przykład w ofertach. Działania wpisują się w wymagania Unii Europejskiej w sprawie ochrony konsumentów. Prace nad Memorandum zostały rozpoczęte w maju, konsultacje środowiskowe trwały przez ostatni tydzień.

Memorandum ma formę oświadczenia woli przez wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców na naszym rynku i prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, że chcą i będą robić wszystko, aby klient nie dostał „kota w worku”. Celem jest zagwarantowanie kupującemu usługi, że otrzyma w jasny i zrozumiały sposób opisany minimalny poziom jakości usług telekomunikacyjnych, co, jak wiemy, często nijak się ma do zapewnień z reklam. Operatorzy zobowiążą się do zbadania swoich możliwości w różnych miejscach i warunkach oraz do przedstawiania tych danych w taki sposób, aby można było oferty porównywać i zapewnić zdrową konkurencję — stąd potrzeba opracowania identycznych i obiektywnych metod pomiarowych oraz wspólnych dla wszystkich wskaźników.

W dokumencie uwzględniono już uwagi wielu przedsiębiorców, tekst w wersji sprzed tygodnia można znaleźć (PDF) na stronie UKE. Na 20 października Magdalena Gaj, prezes UKE, zaplanowała zaproszenie do podpisania memorandum zainteresowanych przedsiębiorców. Podpisanie memorandum jest dobrowolne, ale operatorzy, którzy się na to zdecydują, z pewnością zyskają w oczach klientów dodatkowe punkty za szczerość. Memorandum jest wstępem do przygotowywanej właśnie ustawy, która wymusi takie zachowanie i da UKE instrumenty pozwalające nakładać kary za niedopełnienie obowiązków.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.