UOKiK w obronie Ubera: dobry dla konkurencji, bo zwiększa presję

UOKiK w obronie Ubera: dobry dla konkurencji, bo zwiększa presję25.04.2016 12:03

Rosnąca popularność Ubera wywołuje wątpliwości nie tylko Steve’a Wozniaka, który zauważa ryzyko monopolu, ale przede wszystkim taksówkarzy, którzy nie wahają się używać mało dyplomatycznych środków w próbach zwalczania umacniającej się konkurencji. W ostatnim czasie sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Krakowie.

O sprawie informuje krakowska Gazeta Wyborcza. Na wniosek miejskiego rzecznika konsumentów w Krakowie, do tamtejszego UOKiK-u trafił wniosek o wszczęcie postępowania przeciw Uberowi. Wśród argumentów rzecznika należy wymienić niejasne informacje dotyczące cenników czy brak tłumaczenia części dokumentacji na język polski.

Reprezentujący konsumentów rzecznik nie mógł oczywiście występować w imieniu grupy zawodowej, której Uber ciąży najbardziej, czyli taksówkarzy. Niemniej już na podstawie zarzutów dotyczących sytuacji konsumenta, delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta odpowiedziała wskazując nie na winę Ubera, a na przestarzałe przepisy regulujące ten segment rynku.

UOKiK stwierdził nawet, że Uber ma pozytywny wpływ na sytuację konsumentów, gdyż dostarcza im alternatywę, a także wywiera pozytywną presję na korporację taksówkarskie. Urząd odniósł się także do zarzutów: na stronie Ubera wszelka niezbędna dokumentacja jest dostępna w języku polskim, nie ma także problemów ze zdobyciem danych o przedsiębiorcy.

Taka odpowiedź, choć uzasadniona, doleje zapewne oliwy do ognia w coraz bardziej napiętych stosunkach pomiędzy Uberem a konkurencją. Nie zmienia to faktu, że UOKiK zaznacza, że dotąd nie wpłynęły żadne skargi dotyczące działalności Ubera od samych konsumentów. Jak widać, nie brakuje jednak stron, które na zapas chętnie będą stawać w ich obronie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.