UOKiK zbada sprawę podniesienia abonamentu przez T-Mobile w starszych ofertach

UOKiK zbada sprawę podniesienia abonamentu przez T-Mobile w starszych ofertach12.08.2014 16:25

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie skarg klientów T-Mobile, którym operator postanowił podnieść abonament. Urząd sprawdzi czy zmiana zawartych z konsumentami umów jest zgodna z prawem.

T-Mobile zdecydował się na zachęcenie swoich abonentów do zmiany starszych ofert na nowe. Jedna zastosowana przez tego operatora metoda, polegająca na podniesieniu abonamentu w wybranych taryfach o 5 złotych, nie została zbyt dobrze przyjęta. Sytuacje postanowiła wykorzystać firma Orange, która w swojej nowej kampanii informuje, że osoby, którym operator nagle podniósł rachunki mogą bez żadnych konsekwencji zmienić operatora, oczywiście tym nowym operatorem powinien być Orange.

Może okazać się, że odejście klientów nie będzie jedynym problemem T-Mobile. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w związku ze skargami abonentów tego operatora. Będzie miało ono na celu wyjaśnienie, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczeniu usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. UOKiK dokładnie sprawdzi, czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy w odpowiedni sposób poinformował ich o zmianie ceny, a także czy wyznaczony został odpowiednio długi termin na podjęcie decyzji. Urząd zbada także, czy z otrzymanych pism abonenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian będą mogli wypowiedzieć dotychczasową umowę, bez żadnych konsekwencji.

Postępowanie wyjaśniające powinno zakończyć się w ciągu 30 dni od jego wszczęcia, natomiast w sprawach znacznie bardziej skomplikowanych w ciągu 60 dni. Podane terminy mogą ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Natomiast jeśli w trakcie trwania podstępowania wyjaśniającego, Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, to może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.