Upadek Apple Watcha. Jeśli już smartzegarek, to w okrągłej kopercie?

Upadek Apple Watcha. Jeśli już smartzegarek, to w okrągłej kopercie?22.07.2016 13:53
Lenovo Moto 360 2 generacji: smartzegarek, który pasuje do garnituru

Na coraz trudniejszym rynku urządzeń mobilnych, smartzegarkimiały być kolejną wielką rzeczą, która napędzi rynek i skłoniużytkowników do dołożenia sobie kolejnego ekranu (ekraniku), naktóry będzie można patrzeć w przerwach między patrzeniem naekrany komputera, smartfonu tabletu, czy smarttelewizora. Anajwiększym spośród smartzegarków miał być oczywiście AppleWatch, który zdaniem Nicholasa Carra z Time Magazine miał byćczymś równie rewolucyjnym, jak pierwsze zegarki. Rewolucja jednaknie wyszła. Z danych przedstawionych właśnie przez IDC wynika, żesmartzegarków sprzedaje się coraz mniej – i to właśnie przezkompletne załamanie sprzedaży Apple Watchy.

Apple Watch i jego próby zróżnicowania swej formy
Apple Watch i jego próby zróżnicowania swej formy

Nawet pogrążony w kryzysie rynek tabletów radzi sobie lepiej,niż smartzegarki. W drugim kwartale 2015 roku sprzedano na całymświecie 5,1 mln sztuk tych urządzeń, z czego zdecydowana większość(3,6 mln) miała na sobie Jabłuszko. Rok później można mówić ocałkowitym załamaniu rynku. Sprzedało się jedynie 3,5 mln sztuksmartwatchy (-32% rok do roku). Co ciekawe, na tym kurczącym sięrynku zyskali wszyscy poza firmą z Cupertino, która sprzedała jużtylko 1,6 mln swoich Apple Watchy (-55% rok do roku).

Choć wzrosty niektórych producentów wyglądają imponująco, topo przyjrzeniu się liczbom bezwzględnym widzimy, jaką to burzą wszklance wody okazały się smartzegarki.

I tak Lenovo mogło pochwalić się wzrostem o 75%, sprzedając wostatnim kwartale 300 tysięcy zegarków – przede wszystkim piękniewykonane Moto360 2gen, ale też Moto360 Sport, skierowany jak sama nazwa wskazuje do ludzi fizycznieaktywnych.

Lenovo Moto 360 2 generacji: smartzegarek, który pasuje do garnituru
Lenovo Moto 360 2 generacji: smartzegarek, który pasuje do garnituru

Samsung w drugim kwartale tego roku sprzedał 600 tys. zegarków,chwaląc się wzrostem o 51%. Tu sprzedaż napędzał GearS2, ładny, dobrze zrobiony zegarek z klasyczną okrągłąkopertą i ciekawym interfejsem użytkownika, wykorzystującymobrotowy pierścień wokół cyferblatu.

Lekki i wciąż elegancki Gear 2 Samsunga
Lekki i wciąż elegancki Gear 2 Samsunga

Zyskało też LG, które w drugim kwartale sprzedało 300 tys.zegarków (wzrost o 26%). Firmie pomogło wprowadzenie modelu WatchUrbane 2, który nie tylko wyglądał jak całkiem ładnyzegarek, ale też miał własny modem komórkowy i nie potrzebowałparowania ze smartfonem przez Bluetootha.

LG Watch Urbane 2: klasyczny, usportowiony, autonomiczny
LG Watch Urbane 2: klasyczny, usportowiony, autonomiczny

IDC w swoim zestawieniu ujęło też Garmina, którego niszowezegarko-nawigacjeznajdują swoich odbiorców. Firma ta w ostatnim kwartale sprzedała100 tys. takich zegarków, chwaląc się wzrostem rok do roku o 25%.

Jak widać, nawet tak drastycznie tracąc, Apple Watch pozostajeliderem tego więdnącego rynku, sprzedaje się go 2,5 razy więcejniż smartzegarków Samsunga. Trend jest jednak jasny, łatwozauważyć, co łączy smartzegarki, które powiększyły swójudział w rynku. To okrągła koperta, czyli forma kanoniczna dlazegarków. Apple Watch, w swojej prostopadłościennej kopercie nigdywizualnie nie zachwycał, mimo że Apple tak bardzo starało sięprzedstawić go jako produkt modowy.

Nijakość – to wszystko, co można było powiedzieć ourządzeniu, które przecież dla mężczyzn spełnia rolę jedynejakceptowanej społecznie biżuterii. Ci, którzy chcieli sobie kupićnijaki ekranik na nadgarstek, w zasadzie już to zrobili. Inni wciążrozglądają się za zegarkiem, który ich wyróżni, wpasowując sięw ich osobisty styl. I nie drogie Apple, paski i bransoletki tu niewystarczają.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.