"Usługi Google Play wciąż przestaje działać" - co zrobić w tej sytuacji?

"Usługi Google Play wciąż przestaje działać" - co zrobić w tej sytuacji?22.06.2021 11:16
(Photo Illustration by Mateusz Slodkowski/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images

Kiedy Google Play przestaje działać, nie trzeba załamywać rąk - jest kilka prostych sposobów, żeby przywrócić usługi Google do porządku.

Jeśli widzisz komunikat "Usługi Google Play wciąż przestaje działać", najczęściej wynika to z faktu, że coś jest nie tak z twoim połączeniem z internetem. Możliwe jednak, że problem sięga głębiej i winny jest błąd w aktualizacji. Play Store jest udostępniany przez Google w wersji zakodowanej do współpracy z konkretnym modelem smartfonu. Jeśli zdarzy się, że w wyniku błędu podczas aktualizacji do twojego urządzenia trafi niewłaściwa wersja oprogramowania, nie będzie w stanie działać prawidłowo. Poniżej znajdziesz proste sposoby pozwalające sobie z tym poradzić.

Po pierwsze, sprawdź połączenie

Brak łączności z siecią to najczęstszy powód problemów ze Sklepem Play - warto od razu go wyeliminować!

Po drugie, sprawdź datę systemową

Sklep Play nie będzie działał, jeśli data ustawiona w systemie nie zgadza się z datą, jaką udostępniają serwery Google'a.

Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
Screen Android
Źródło zdjęć: © WP Tech
  • Jak ustawić datę w smartfonie?
  • Wejdź w "Ustawienia",
  • W wyszukiwarkę wpisz "Data i czas",
  • Upewnij się, że przełącznik "Ustaw automatycznie" jest włączony - jeśli nie, włącz go.

Po trzecie - zrestartuj swój smartfon

Wszyscy wiemy, że jeśli coś nie działa, trzeba wyłączyć i włączyć. Ta prosta metoda jest tak popularna bo… po prostu działa. Warto więc spróbować.

Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
Screen Android
Źródło zdjęć: © WP Tech

Jak zrestartować smartfon?

  • Przytrzymaj przycisk zasilania smartfonu, aż pojawi się menu wyłączenia
  • Wybierz "Wyłącz"
  • Kiedy urządzenie wyłączy się całkowicie, włącz je na nowo

Po czwarte - zaktualizuj Sklep Play i Usługi Google

Co aktualizacja popsuła, aktualizacja może naprawić. Warto sprawdzić, czy wgranie najnowszej wersji oprogramowania nie usunie problemów.

[1/3] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[2/3] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[3/3] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech

Jak zaktualizować Play Store i Google Services?

  • Uruchom Sklep Play
  • Kliknij przycisk menu po lewej stronie na górze (w najnowszych wersjach ta funkcja została przeniesiona do ikonki użytkownika Sklepu Play, po prawej stronie na górze)
  • Wybierz "Ustawienia", przejdź na sam dół i kliknij "Wersja Sklepu Play"
  • Jeśli są jakieś aktualizacje, teraz zostaną pobrane

Po piąte, wyczyść dane aplikacji

Jeśli problemy nie wynikają z uszkodzenia czy błędnej wersji Sklepu Play, mogły powstać już na twoim smartfonie. Spróbuj dać swoim aplikacjom czysty start, usuwając nagromadzone dane podręczne.

[1/5] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[2/5] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[3/5] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[4/5] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[5/5] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech

Jak wyczyścić dane podręczne Sklepu Play?

  • Wejdź w "Ustawienia"
  • Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
  • Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
  • W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
  • Kliknij "Pamięć" i następnie "Wyczyść pamięć podręczną"
  • Tą samą procedurę powtórz dla Usług Google Play

Po szóste, przywróć wcześniejszą wersję Sklepu Play

Możesz wymusić powrót do wcześniejszej wersji Sklepu Play - jeśli to zrobisz, system będzie chciał zaktualizować go raz jeszcze. Możliwe, że ta aktualizacja rozwiąże problem.

[1/4] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[2/4] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[3/4] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech
[4/4] Screen Android, Źródło zdjęć: © WP Tech

Jak przywrócić starszą wersję Sklepu Play?

  • Wejdź w "Ustawienia"
  • Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
  • Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
  • W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
  • Kliknij "Wyłącz"
  • Zrestartuj telefon

Jeśli po żadnym z tych kroków Sklep Play i Usługi Google Play nie zaczęły działać prawidłowo, konieczne może być zresetowanie urządzenia do ustawień fabrycznych, co jednak wiąże się z utratą wszystkich danych, aplikacji i ustawień twojego telefonu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.