Utrudnienia w kilku polskich bankach. W ten weekend lepiej polegać na gotówce

Utrudnienia w kilku polskich bankach. W ten weekend lepiej polegać na gotówce18.07.2020 10:06
Bankowość internetowa i płatności mobilne będą utrudnione/fot. Unsplash/rupixen

Podczas trwającego właśnie weekendu, klienci kilku dużych banków muszą liczyć się z utrudnieniami dostępu. Nie działać może między innymi bankowość internetowa oraz mobilna a także wypłaty z bankomatów.

W weekend między 17 a 19 lipca korzystanie z bankowości internetowej może być utrudnione. Klienci Santandera, Banku Pekao S.A., ING Banku Śląskiego, Credit Agricole oraz Banku Pocztowego będą mieli problemy z dostępem do swoich pieniędzy, ale na szczęście nie przez cały czas.

Santander zaplanował prace serwisowe na niedzielę 19 lipca w godzinach od 0:00 do 3:00. Z powodu modernizacji, klienci nie będą mogli skorzystać z bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Podczas przerwy technicznej usługi nie będą dostępne wszystkie usługi płatności w tym również BLIK i Kantor.

Bank Pekao S.A. zapowiada prace serwisowe na niedzielę. Przez dwie godziny, między 22:00 a 24:00 mogą występować problemy w korzystaniu z platform Pekao24, aplikacji PeoPay oraz usług maklerskich. Natomiast w sobotę od godziny 22:00 do 10:00 w niedzielę nie będą działać serwisy internetowe Credit Agricole, w tym również płatności mobilne czy BLIK.

Największe utrudnienia szykują się dla klientów ING Banku Śląskiego. W nocy z soboty na niedzielę od godziny 0:00 do 5:30 nie będzie działać bankowość internetowa, aplikacja mobilna Moje ING a także system bankowości ING Business i jego wersja mobilna.

W czasie przerwy technicznej klienci nie skorzystają również z bankomatów i wpłatomatów. Co więcej, w sobotę od godziny 14:00 nie będą księgowane transakcje w trybie online. "Przelewy wewnętrzne tj. pomiędzy kontami w ING Banku Śląskim, przyjęte do realizacji po godzinie 14.00, zrealizujemy tego samego dnia, natomiast zaksięgujemy je w poniedziałek 20 lipca" - informuje bank.

W niedzielę 19 lipca 2020 roku klienci Banku Pocztowego mogą zmierzyć się z utrudnieniami dostępu. Tego dnia w godzinach 8:00 - 14:00 płatność kartą w sklepach internetowych wymagająca autoryzacji hasłem 3D Secure będzie niemożliwa. Bank zaznacza też, że mogą się zdarzyć odmowy podczas płatności kartą.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.