Uważasz, że telekomy przesadzają ze spamem? Verizon: Potrzymajcie mi piwo

Uważasz, że telekomy przesadzają ze spamem? Verizon: Potrzymajcie mi piwo11.04.2020 16:39

Kampanie SMS-owe, nachalni telemarketerzy, lokowanie ofert podmiotów trzecich – w świecie telekomów to norma. Niezmiennie drażniąca, ale już na tyle oklepana, że niebudząca większych kontrowersji. Tymczasem Verizon, największy operator w Stanach Zjednoczonych, najwyraźniej uznał, że śrubę można jeszcze dokręcić.

Wyobraź sobie, że właśnie logujesz się na swoją skrzynkę pocztową. W tym właśnie momencie przypadkiem przychodzi e-mail z reklamą cudownej oferty ubezpieczeniowej. Chcąc nie chcąc, zwrócisz na niego szczególną uwagę, bo wyświetli się powiadomienie o nowej wiadomości. Być może klient automatycznie pokaże też część nagłówka.

Oczywiście nie ma tu mowy o przypadku. Tak bowiem działa funkcja View Time Optimization (VTO), którą – jak zauważa znany programista David Heinemeier Hansson, autor Ruby on Rails – Verizon zaczął właśnie oferować swym partnerom. Dogadał się przy tym z AOL oraz Yahoo.

Myślicie, że telekomowi jest z tym jakkolwiek niezręcznie i chociaż stara się działać pod przykrywką? Błąd – sam się swoim pomysłem chwali. "Zapewnia wyświetlanie e-maili blisko górnej części skrzynki odbiorczej, a tym samym poprawia wskaźniki dotarcia do nadawcy, współczynniki kilkalności i ogólną opłacalność kampanii marketingowej" – pisze dyrektor produktu Verizon, Marcel Becker, cytowany przez The Verge.

"Nadawcy wiadomości e-mail, którzy korzystali z VTO w swych kampaniach reklamowych, zauważyli czterokrotny wzrost liczby otwarć i dwukrotny wzrost liczby przekierowań" – wylicza Becker.

Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz

Zachodni dziennikarze porównują prostolinijność operatora do twórczości Orwella, ale w Polsce równie dobrze można podsumować to kultowym Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz. Bareizm. Wielka firma otwarcie mówi, że śledzi działania użytkowników na niespotykaną dotąd skalę. Ba, przekuwa to w atut i na forum publicznym kusi inwestorów.

I choć samo umieszczenie piksela telemetrycznego we wiadomości e-mail nie jest niczym nowym, tu zdecydowanie szokuje śmiałość podejmowanych działań. W przeszłości giganci branży e-marketingowej, tacy jak Mailchimp, analizowali profil zaangażowania w obrębie pojedynczych wiadomości. Nigdy jednak z poziomu całej skrzynki odbiorczej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.