Używasz pakietu Office 365 w firmie? Zdaniem Microsoftu masz czego się douczyć

Używasz pakietu Office 365 w firmie? Zdaniem Microsoftu masz czego się douczyć05.11.2018 13:16
Nadchodzą oficjalne poradniki do Office'a 365 (depositphotos)

Microsoft zmienia podejście do edukowania użytkowników pakietu biurowego Office 365. Producent doszedł bowiem do wniosku, że korzystający z pakietu w firmach muszą wiedzieć więcej, a w związku z tym począwszy od końca bieżącego miesiąca zaczną regularnie otrzymywać zestawy porad pocztą elektroniczną. Zmiany mają wejść w życie 29 listopada, ale warto wiedzieć, że wiadomości z poradami można wyłączyć, choć w firmach zrobi to wyłącznie administrator.

O zmianach użytkownicy zostali poinformowani pocztą, a dyskusja o nowościach wywiązała się między innymi na reddicie. Jak zwraca uwagę jeden z użytkowników, e-maile z poradami będzie można wyłączyć logując się do centrum administratora Office'a 365. Tam należy odszukać ustawienia usług i dodatków, a następnie odznaczyć opcję komunikacji z użytkownikiem końcowym. Reakcje użytkowników są jednak podzielone: jedni cieszą się, że korzystający z Office'a będą mieli szansę poszerzyć swoją wiedzę, ale inni od razu uznali te informacje za zbędne i stwierdzili, że z pewnością wprowadzą dodatkowe zamieszanie.

Sceptycznie nastawieni zwracają uwagę na możliwe trudności w odróżnianiu faktycznej korespondencji Microsoftu od wiadomości naciągaczy oraz możliwość podświadomego traktowania takich e-maili jako spamu. W końcu użytkownicy pakietu biurowego, do których wspomniane poradniki będą kierowane, mogą nie być zainteresowani tą tematyką i uważać, że ich obecna wiedza jest wystarczająca. Ludzie chcący dowiedzieć się jak coś zrobić, znajdą odpowiedź sami. Dla wszystkich pozostałych te „pomocne” wiadomości staną się tylko spamem – kwituje jeden z komentujących.

W wątku pojawiają się także obawy, że wprowadzenie opisywanych poradników jest pierwszym krokiem do rozszerzenia zakresu podobnych wiadomości w przyszłości. Microsoft mógłby je wówczas wykorzystywać jako kolejny kanał reklamowy swoich rozwiązań, co z pewnością nie byłoby dużym zaskoczeniem. Jak bowiem wiadomo, producent pokazał wiele razy, jak bardzo zależy mu choćby na korzystaniu z przeglądarki Edge, o którego wyższości swego czasu regularnie przypominał użytkownikom sięgającym po Google Chrome'a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.