Volvo 360c – w tym aucie będziesz mógł przespać całą podróż!

Volvo 360c – w tym aucie będziesz mógł przespać całą podróż!07.09.2018 10:58
Przespać całą podróż? W Volvo 360c to będzie możliwe. (fot. materiały prasowe Volvo)

Wizje i projekty związane z pojazdami autonomicznymi są niezwykle ciekawe, śmiałe ale… wydają się całkowicie nierealne. Przynajmniej w perspektywie następnych kilku, może nawet kilkunastu lat. Wizje te wydają się jeszcze bardziej nierealne, jeśli weźmiemy pod uwagę obecny postęp… a raczej brak widocznego progresu w tej materii. Wystarczy spojrzeć na śmiały koncept Volvo 360c.

Tym razem nie jest to auto sportowe z napędem elektrycznym, samochód autonomiczny z oczami czy też inny pojazd, jaki do tej pory mogliśmy oceniać. Projekt Volvo 360c to tak naprawdę prywatna… kabina pierwszej klasy, służąca do dalekich podróży. Zdaniem szwedzkiego producenta, może to być ciekawa alternatywa dla podróży samolotem, bowiem unikniemy transferu na i z lotniska, kontroli bagażowej, kolejek, tłoku i ciasnych samolotów. Zapewne w Waszych głowach już pojawiają się pierwsze wątpliwości, prawda?

Zacznijmy jednak od samego pojazdu. To autonomiczny, elektryczny wehikuł, który ma się obyć zupełnie bez kierowcy. Co prawda rozmiary zewnętrzne są dość kompaktowe, ale kabina jest przestronna i wygodna, bowiem miejsca nie zajmuje kokpit, kierownica, tradycyjne fotele czy duży silnik spalinowy. W zależności od potrzeb, wnętrze będzie urządzone w różnych konfiguracjach – wszystko zależy od wariantu podróży. Jeśli będzie to podróż nocą, we wnętrzu znajdzie się sypialnia. Dla tych, którzy chcą podczas podróży pracować, mogą skorzystać z wersji biurowej z dużym ekranem, biurkiem itp.

Zastanawia Was, po co Volvo w ogóle myśli o takim pojeździe? Oczywiście chodzi o zyski, a model biznesowy wydaje się dość sensowny.

„Model biznesowy w naszej branży bardzo się zmieni w nachodzących latach, a Volvo Cars ma być liderem tych zmian. Jazda autonomiczna pozwoli nam dokonać ogromnego postępu w zakresie bezpieczeństwa, ale także otwiera nam zupełnie nowe możliwości biznesowe. Do tego nareszcie ludzie będą mogli efektywnie wykorzystywać czas spędzony w samochodzie” – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Celem są krótkie trasy do 300 kilometrów, które są dość łatwe do przejęcia od tanich linii lotniczych.

Klienci oczekujący wysokiego standardu muszą decydować się na drogie linie lotnicze, które nie posiadają zbyt wielu dogodnych połączeń na krótkie dystanse. Alternatywą są tanie linie lotnicze obsługujące połączenia międzymiastowe, ale oferujące bardzo przeciętny standard podróży. I właśnie w tym segmencie rynku Volvo widzi miejsce dla siebie.

„Kiedy kupujesz bilet na połączenie krajowe, wydaje Ci się, że to świetny środek transportu. Dopiero później okazuje się, że ten pomysł wcale nie był dobry. Komfortowa kabina sypialna, która w nocy przewiezie nas do celu ma mnóstwo zalet. Rano jesteśmy wypoczęci, omija nas uciążliwa procedura bezpieczeństwa, unikamy opóźnień, czy odwołanych lotów. To wszystko sprawia, że możemy konkurować z liniami lotniczymi zwłaszcza na krótkich dystansach” – powiedział Marten Levenstam z zarządu Volvo Cars odpowiedzialny za strategię firmy.

Teraz wszystko wydaje się w miarę sensowne, choć nadal to tylko marzenia producentów, którzy nie mają na chwilę obecną dostępu do odpowiednich technologii, pozwalających na realizację tych śmiałych celów. W teorii wszystko wydaje się możliwe, ale słowo „wydaje” jest tu kluczowe.

O ile zasięg 300-400 kilometrów na jednym ładowaniu jest osiągalny i pasażer nie będzie musiał się o to martwić, tak podróż nocna z możliwością przespania całej drogi znów napotyka sporą granicę psychologiczną. Dopóki testy systemów autonomicznych nie będą okraszone licznymi sukcesami, dopóty wszystkie koncepcje związane z tą technologią będą w sferze marzeń i dalekosiężnych planów. A co Wy o tym myślicie?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.