W Audi obejrzymy produkcje Disneya? Nietypowa współpraca nad nowym typem mediów

W Audi obejrzymy produkcje Disneya? Nietypowa współpraca nad nowym typem mediów28.11.2018 12:31
fot. Audi

Autonomiczne, prowadzone przez komputer, samochody są coraz bliżej. W związku z tym, że znaczą część lub nawet całą trasę będą w stanie pokonać bez pomocy człowieka, to nawet kierowca będzie musiał znaleźć sobie nowe zajęcie. Dostrzegło to Audi, które wraz z Disneyem, zamierza stworzyć nowy typ mediów dla pasażerów autonomicznych pojazdów.

Nils Wollny, szef cyfrowej strategii biznesowej i i doświadczeń klientów Audi, poinformował, że obie firmy rozpoczęły współpracę półtora roku temu. Natomiast efekty prowadzonych prac mamy zobaczyć już podczas najbliższych targów CES, które odbędą się w styczniu 2019 roku.

Podjęte przedsięwzięcie ma nie być wyłącznie eksperymentem, który jest prowadzony w ramach rozwoju technologii autonomicznych samochodów. Celem jest komercjalizacja opracowanych rozwiązań. Owszem, do autonomicznych pojazdów jeszcze daleka droga, ale przecież pierwsze wdrożenie i masowe testy, mogą objąć pasażerów znajdujących się z tyłu. Ponadto, patrząc na aktualne możliwości nowego Audi A6 czy A7, można stwierdzić, że już niebawem pewna autonomiczność będzie możliwa do aktywacji na autostradach i drogach ekspresowych.

Nils Wollny nie określił, jak dokładnie będzie wyglądał nowy projekt. Stwierdził wyłącznie, że Audi i Disney pracują nad nowym typem mediów, które mają być stworzone z myślą o samochodach prowadzonych przez komputer. Aczkolwiek, podczas omawiania projektu, kilkukrotnie odwołał się do konceptu Long Distance Lounge Concept. Zakłada on nałożenie na boczne szyby specjalnych folii, które służyłyby jako normalne ekrany lub wyświetlałyby rzeczywistość rozszerzoną.

Audi Long Distance Lounge Concept. Źródło: cnet.com
Audi Long Distance Lounge Concept. Źródło: cnet.com

Oczywiście, w ramach prowadzonej współpracy, w samochodach Audi może zostać wdrożona usługa VOD, która będzie zapewniać dostęp do biblioteki produkcji Disneya. Początkowo pasażerowie, z czasem także kierowca, mogliby podczas dłuższych podróży oglądać ulubione produkcje na ekranach zamontowanych wewnątrz samochodu. Jednakże Wollny zauważa, że oglądanie klasycznych mediów, takich jak seriale czy filmy, podczas jazdy samochodem wiąże się z pewnymi kompromisami. Chociażby czas ich trwania nie jest dostosowany do czasu podróży. Często bowiem trzeba wcześniej zakończyć oglądanie, bo dotarliśmy już do celu.

Co więc zobaczymy na targach CES? Jak najbardziej może to być usługa VOD, która przykładowo będzie proponować materiały biorąc pod uwagę czas podróży. Mogą to być zupełnie nowe media, które przykładowo wykorzystają rozszerzoną lub wirtualną rzeczywistość. Podobne rozwiązania niebawem mogą również pojawić się w pojazdach innych marek, co może doprowadzić do rywalizacji na nowym polu – jedną z zalet nowoczesnego auta będzie dostęp do określonej biblioteki i typu mediów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.