W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...

W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...12.09.2011 11:29

Poniedziałkowy poranek to idealna pora, aby przypomnieć sobie, co działo się w tygodniu, który zostawiliśmy za sobą. Na dobry początek proponujemy porcję wiadomości mniej ważkich, które pozwolą jeszcze chwilę odpocząć po weekendzie.

Twitter, serwis społecznościowo-mikroblogowy będący źródłem wszelakich informacji, które mieszczą się w 140 znakach, pochwalił się statystykami użytkowników. Aktywnych użytkowników Twittera na całym świecie jest 100 milionów. Ponad połowa z nich tweetuje z urządzeń mobilnych, co nie powinno dziwić, bo już każdy telefon ma klienta twittera. „Aktywny” według Twittera oznacza, że loguje się do serwisu przynajmniej raz w miesiącu, co jest dość kiepską definicją aktywności. Według podanych informacji 40% twitterowiczów (nie liczymy botów spamujących) i tak tylko czyta. Czytanie długich tekstów najwyraźniej wychodzi z mody i Twitter dla niektórych już jest głównym źródłem informacji, rozrywki i czatem zarazem.

Tymczasem, jak przystało na szanującego się konkurenta firmy Apple i Google, Amazon pracuje nad własnym tabletem. Było to do przewidzenia już w momencie, kiedy strona Amazona została przeprojektowana, aby była bardziej przyjazna tabletom. A już niebawem do sklepu trafi 7-calowy pogromca… czytnika Nook Color. Amazon nie zamierza próbować pogrążyć iPada ani urządzeń z Androidem innych producentów, bo i tak nie ma na to szans. Kosztujący 250 dolarów tablet ma być kolorowym czytnikiem książek z podświetlanym ekranem. Pozostaje mieć nadzieję, że zawirowania patentowe wokół Androida nie podetną mu skrzydeł.

O reklamach zazwyczaj nie piszemy, kampania promująca sieć BitTorrent sprawiła, że kilka osób uniosło brew, a kilka nawet się uśmiechnęło. Na kanale YouTube użytkownika BitTorrentVideo znalazły się trzy spoty reklamowe, promujące sieć BitTorrent, pochodzące z portfolio Lucasa Abela. Twórcy sięgnęli po klasyczne reklamy firmy Apple, które emitowane są od 2006 roku, oparte na kontraście między wyluzowanym Makiem, a nudnawym PC. W tej kampanii aktorzy wcielili się w sklep iTunes i BitTorrenta. Niestety spoty są daleko w tyle za pierwowzorem pod względem gry aktorów i treści scenariusza, ale zawsze mogło być gorzej. Należy pamiętać, że spoty powstały 4 lata temu, i nadal pozostaje tajemnicą dlaczego do tej pory nie zostały wykorzystane.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.