W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...

W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...17.10.2011 10:40

Dopiero połowa października za nami, a już porządnie przymroziło. Trzeba powoli przyzwyczaić się do myśli o skrobaniu szronu z szyb auta i zmianie opon na zimowe. Na szczęście w Redakcji czeka ciepła kawa i dawka ciekawostek z okolic świata IT.

Telenowela o Samsungu i Apple się rozkręca. Samsung wykorzystuje posiadane patenty związane z transmisją 3G żeby zablokować sprzedaż iPhone's 4S w Australii i Japonii. Dodatkowo w pozwie złożonym w japońskim sądzie Samsung oskarża Apple o pogwałcenie praw do projektu interfejsu użytkownika, w tym ikonki oznaczającej „tryb samolotowy”. Australijski pozew opiera się na tych samych patentach, co złożony wcześniej w Holandii, jednak tam sąd oddalił zarzuty i nie zarządził blokady sprzedaży urządzeń z 3G (iPhone, iPad) firmy Apple. To zwycięstwo Apple'a prawdopodobnie wpłynie na podobne sprawy we Włoszech i Francji. Tymczasem za Oceanem sędzia Lucy Koh uznała, że tablety Samsunga naruszają patenty firmy Apple, ale nie zasądziła blokady sprzedaży produktów z serii Galaxy. Atmosfera się zagęszcza, a firmy walczą obecnie w ponad 20 sądach. I nic dziwnego, skoro nawet prawnicy Samsunga nie potrafią odróżnić Galaxy Taba od iPada z odległości.

Po ogłoszeniu, że Google+ ma ponad 40 milionów użytkowników, Google może z czystym sumieniem zamknąć swoje poprzednie podejście do stworzenia portalu społecznościowego — nieudany i już zupełnie zapomniany Google Buzz. Podczas najbliższego jesiennego sprzątania w kolekcji projektów firmy Google Buzz i Buzz API zostaną zamiecione pod dywan. Jeśli to jednak kogoś interesuje, treści wysłane na Buzz będą nadal widoczne na profilu. Poza tym do archiwum trafią również społecznościowe funkcje iGoogle, który od 15 stycznia 2012 będzie aplikacją czysto jednoosobową. Nareszcie Google skupi się na społecznościowym projekcie, który ma jakieś szanse powodzenia na rynku. Znikną również projekty, o których zapewne nikt nie słyszał — Jaiku, Code Search, Like.com, Boutiques.com oraz University Research Program for Google Search. Google Labs został zamknięty zgodnie z zapowiedziami.

Firma Apple z kolei znów popisała się produktem, o którym pisze się prawie wszędzie. Tym razem jednak nie chodzi o nowego iPhone'a, ale o osobistą asystentkę — Siri. I nie chodzi o to, że jest pomocna, lub że doskonale rozpoznaje mowę, ale o odpowiedzi, jakich udziela na losowe pytania. Nie trzeba było długo czekać aż powstanie blog zbierający dialogi z Siri. Ktoś w firmie Apple najwyraźniej przewidział, że ludzie będą pytać elektroniczną asystentkę o to, co ma na sobie, czy umie śpiewać, czy zna jakieś żarty i jakie pozycje lubi. Odpowiedzi bywają… interesujące. I to zapewne najlepsza reklama, jaką może sobie tego typu produkt zapewnić. Do tego za darmo. Użytkownicy zrobią przecież wszystko, żeby znaleźć zabawną odpowiedź, a potem pochwalić się nią przed znajomymi. Na razie poza Stanami Siri nie jest szczególnie przydatna ze względu na ograniczone możliwości wyszukiwania i mapy. Można z nią rozmawiać po angielsku, niemiecku i francusku, ale w przyszłym roku paleta języków zostanie rozszerzona.

A na koniec trochę o higienie. Naukowcy z Londyńskiej Szkoły Higieny i Medycyny Tropikalnej zebrali prawie 400 próbek z telefonów komórkowych w 12 brytyjskich miastach. Aż w 16% próbek znaleziono bakterię Escherichia coli odpowiedzialną za wiele poważnych schorzeń, które mogą nawet prowadzić do śmierci zakażonego. Nie jest to jedyna bakteria, którą odnaleźli badacze w próbkach. Aż na 92% zbadanych telefonów żyły bakterie należące zwykle do… flory naszych jelit. Wniosek jest prosty — ludzie nie myją rąk mydłem po wyjściu z toalety. A warto, bo zakażenie pałeczką okrężnicy do przyjemnych nie należy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.