W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...

W minionym tygodniu nie pisaliśmy o...31.10.2011 11:14

Dzisiejszy już prawie listopadowy poranek jest wyjątkowo mało listopadowy i wyjątkowo mało poniedziałkowy, gdyż większość Czytelników zapewne korzysta z okazji i przedłuża sobie weekend. Niemniej jednak porcja wiadomości mniej ważnych i luźniej związanych z tematyką portalu się należy.

O sprzęcie, jak wiadomo, nie piszemy, zwłaszcza jeśli na polskim rynku dostępny był dobrych kilka lat po premierze. Nie pisaliśmy zatem o 10 urodzinach iPoda — urządzenia, które na Zachodniej Półkuli spowodowało rewolucję w słuchaniu muzyki, i zarazem jedno z największych osiągnięć Steve'a Jobsa. 23 października 2001 roku w Cupertino pierwszy iPod ujrzał światło dzienne, a 10 listopada odtwarzacze znalazły się w sklepach. iPod został zaprezentowany w cieniu wydarzeń z 11 września i w czasie, kiedy firma Apple miała problemy ze sprzedażą swoich komputerów, a do tego był potwornie drogi (399 dolarów!) i można go było podłączyć tylko do Maka przez FireWire. Ale na tle konkurencji i tak wypadł oszałamiająco, bo Apple w końcu dobrze zrobił przenośny odtwarzacz MP3. Do obecnego na rynku od 1998 roku Rio trzeba było dokupić sobie kartę lub słuchać w kółko pięciu piosenek, a odtwarzacze Creative'a z linii NOMAD były tak duże, że równie dobrze można było zabrać do kieszeni (a przynajmniej próbować w niej zmieścić) starego dobrego walkmana. Złote lata iPody przeżyły w latach 2004-2006, po otwarciu iTunes Music Store i zdobyciu gniazda USB, które pozwoliło podłączać je również do pecetów z Windowsem bez zbędnej gimnastyki.

Wróćmy jednak do dnia dzisiejszego. Android Market ma kolejny powód do dumy, gdyż pozbawił App Store pozycji lidera w wyścigu na liczbę pobrań. Od kwietnia do czerwca tego roku z Android Market pochodziło 44% wszystkich pobrań aplikacji mobilnych, zaś z App Store jedynie 31%. Android Market zanotował spory wzrost liczby pobrań i to pozwoliło mu stanąć na najwyższym podium e-sklepów z aplikacjami dla urządzeń mobilnych. I wygląda na to, że długo tam postoi, gdyż sklep firmy Apple raczej na popularności ostatnio nie zyskuje. Według prognoz w połowie przyszłego roku Android Market przegoni App Store również pod względem liczby dostępnych programów.

Na koniec kolejny absurd z sali sądowej, znów w wykonaniu firmy Apple. Tym razem firma z Cupertino szczuje swoimi prawnikami… kawiarnię z Bonn — Apfelkind. Urząd patentowy w Monachium ma rozstrzygnąć, czy rzeczywiście logo kawiarni — jabłko z wkomponowaną twarzą — jest na tyle podobne do logo producenta komputerów, żeby można było pomylić te znaki towarowe. Ale najwyraźniej niektórzy uważają, że tylko firma Apple ma święte prawo do używania jabłka jako logo. We wrześniu podobne problemy miała również firma Sichuan Fangguo Food z Chin, której logo w zasadzie bardziej kojarzy się ze znakiem towarowym koncernu LG, niż z owocem. I wygląda na to, że wieloletnia batalia o nazwę z wytwórnią muzyczną Apple nie była niczym szczególnym dla prawników firmy z Cupertino.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.